سلامت نیوز: یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کار گفت: اگر آقای مرتضوی کناره گیری کردند که هیچ و اگر کناره گیری نکردند دولت بداند تمامی عوارض، عواقب و هزینه‌های احتمالی این پافشاری و لج بازی که منجر به بروز تنش تازه میان دولت و مجلس خواهد شد؛ تنش‌های که تاکنون بازتاب‌های داخلی و خارجی خوبی هم نداشته است بر عهده او است.

شکور اکبرنژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منهای بنده همگی آدم‌های شریف و متدینی هستند که هیچکدام از آن‌ها امکان ندارد با طرح وعده و وعیده‌ها، تهدید و تطمیع‌ها نظر خود را تغییر دهند و از مواضع اصولی خود کوتاه بیایند.

وی افزود: بنده در چند جلسه‌ای که امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردند شرکت کردم و شاهد بودم که هیچ کدام از آن‌ها در بیان سخنانشان پیرامون این استیضاح غرض ورزی شخصی و سیاسی با فرد یا گروهی و به طور کلی با دولت ندارند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: مشکل بنده و سایر امضا کنندگان با انتصاب آقای مرتضوی بر راس امور سازمان تامین اجتماعی است آنهم در شرایطی که از یک سو ایشان فاقد تخصص و توانایی لازم در این امر بودند و از سوی دیگر هنوز اتهامات و پرونده‌های دیگری غیر از پرونده اتهامی کهریزک علیه ایشان باز و مطرح است.

اکبرنژاد گفت: در چنین شرایطی نمایندگان مجلس تاکید داشتند در حالی که نام آقای مرتضوی به خودی خود حساسیت برانگیز است و همچنین ایشان نتوانسته‌اند هنوز اتهامات را از خود دور کند بهتر است وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم خود برای ادامه همکاری با ایشان صرف نظر کند.

وی افزود: با این حال این توصیه مشفقانه مجلس و نمایندگان همچون گذشته به مذاق دولت و دولتمردان خوش نیامد و چون دولت بنای خود را از ابتدا بر تقابل با مجلس گذاشته است پا در یک کفش کرد که مرتضوی می‌ماند و تغییری در راس سازمان تامین اجتماعی ایجاد نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در چنین شرایطی نمایندگان چاره‌ای نداشتند جز اینکه از اهرم‌های قانونی خود برای متقاعد کردن دولت برای بازگشت به مسیر تعامل و همکاری با مجلس استفاده کنند و بر همین اساس طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شد و چون حاضر نبودند با شخص وزیر برخورد شود شرط توقف طرح استیضاح را کنار رفتن آقای مرتضوی گذاشتند.

وی افزود: پس از آنکه جدیت نمایندگان برای عملی کردن خواست و نظرشان علنی شد آقای مرتضوی درخواست دیدار با امضا کنندگان طرح استیضاح را مطرح کرد که در جریان این دیدار‌ها نمایندگان اسنادی تازه از تخلفات ایشان ارایه کردند که علنی شدن آن را به صلاح دولت، کشور و شخص آقای مرتضوی نمی‌دانستند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: پس از آن آقای مرتضوی پیشنهاد حکمیت با محوریت آقای توکلی را مطرح کردند که این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت و در ‌‌نهایت ایشان شرط کناره گیری خود از ریاست سازمان تامین اجتماعی را کسب نظر آقای حداد عادل گذاشتند. در جریان دیدار چند ساعته این دو آقای مرتضوی استعفای خود را می‌نویسد و قول شرف می‌دهد که از سمت خود در صورت عدم پذیرش استعفا کناره گیری کند.

وی افزود: بنابراین نمایندگان به گمان آنکه هنوز هم قول شرف یک مرد در این دوره زمانه می‌تواند ملاک عمل و تصمیم گیری قرار گیرد حاضر شدند از خواست خود کوتاه بیایند و طرح استیضاح را موقتا متوقف کردند.

اکبرنژاد ادامه داد: اما دریغ که این بار آقای مرتضوی این درس را به نمایندگان دادند که نباید به این جماعت و عهد و پیمان‌های آن‌ها دل خوش کرد چرا که تاکنون آن‌ها کم عهد شکنی نکرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در هر حال دولت، آقای احمدی‌نژاد و شخص آقای مرتضوی بدانند که کشورداری با لج و لج بازی سنخیتی ندارد و اگر نیتشان خدمت است بهتر است دست از لجبازی بردارند و هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر و تحول در راس سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

وی افزود: در این مسئله به واقع دو راه بیشتر باقی نمانده است یا آقای مرتضوی می‌ماند و به همکاری خود با دولت در سازمان تامین اجتماعی ادامه می‌دهد و یا بر اساس قول شرفی که خورده است کناره گیری می‌کند.

اکبرنژاد تاکید کرد: اگر آقای مرتضوی به قول شرفش پایبند بود و کناره گیری کردند که هیچ و اگر کناره گیری نکردند دولت بداند تمامی عوارض، عواقب و هزینه‌های احتمالی این پافشاری و لج بازی که منجر به بروز تنش تازه میان دولت و مجلس خواهد شد؛ تنش‌های که تاکنون بازتاب‌های داخلی و خارجی خوبی هم نداشته است بر عهده او است.

وی با تاکید بر اینکه امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصلا ناراحت نیستند از اینکه دولت احساس کند که توانسته است یکبار دیگر مجلس را دور بزند گفت: برای نمایندگان این موضوعات اصلا اهمیت ندارد این دولت است که اصل را‌‌ رها کرده است و به فرع پرداخته و به جای عمل به وظایفش، پیگیری امور مردم، مهار تورم و گرانی، ایجاد اشتغال تنها حرف می‌زند و به حاشیه‌ها می‌پردازد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمونه برای ناتوانی دولت احمدی‌نژاد در اداره کشور کم نبوده و نیست گفت: در همین نشست استانبول شاهد بودیم به محض آنکه ادبیات ملایم‌تر و مودبانه‌تر جای خود را به ادبیاتی که مبدع آن دولت احمدی‌نژاد بود داده است چه فضایی در مذاکرات ایجاد شد و آن فضا چه تاثیری در بازار و اقتصاد کشور گذاشت، به طوری که سکه و دلار پس از این نشست روند نزولی را پیش گرفته‌اند.

وی افزود: این اتفاق چیزی نیست جز اینکه تاکنون دولت فاقد ارایه یک ادبیات مناسب بین المللی بوده است و ضعف دیپلماسی کشور تحت هدایت دولت نهم و دهم کشور را در بد‌ترین دوران حیات خود پس از انقلاب اسلامی حتی بد‌تر از دوران جنگ تحمیلی کشانده است.

اکبرنژاد با تاکید بر اینکه در قضیه بازپس گیری طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخلاف تصور، نه دولت بلکه مردم و مجلس برنده هستند گفت: دولت احساس می‌کند که با این لج بازی و پافشاری توانسته است حرف خود را به کرسی بنشاند و مجلس را وادار به عقب نشینی کند.

نماینده تبریز تصریح کرد: این در حالی است که ما معتقدیم عدم وفای به عهد و قول از سوی آقای مرتضوی می‌تواند گواهی دیگر برای تنویر افکار عمومی باشد که این دولت همانطور که بسیاری از منتقدان گفتند‌اند به اخلاقیات پایبند نیست و از عهدشکنی مکرر هم ابایی ندارد.

وی در خاتمه گفت: بنابراین این موضوع فرصتی شد تا مردم یکبار دیگر با چهره واقعی دولتمردان خود آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha