سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 46185
سلامت نیوز: از سال 1360 تاكنون نرخ ابتلای كودكان به سرطان به نحو چشمگیری افزایش داشته است. نه تنها غذاهای كنسروی، گوشت‌های ناسالم و همچنین سبزیجات و میوه‌جات آغشته به سموم شیمیایی مضر برای انسان كه حتی بسیاری از اسباب‌بازی‌های كودكان نیز در افزایش این آمار نقش عمده‌ای داشته و دارند.

هیدروكربن‌های چندحلقه‌ای آروماتیك موادی هستند كه برای نرم كردن پلاستیك به كار می‌روند و در آزمایش‌هایی كه روی اسباب‌بازی‌ها و دوچرخه‌های كودكان انجام شده است، در بسیاری از آنها درصد قابل توجهی بالاتر از حد مجاز از این مواد یافت شده است. همچنین مواد شیمیایی مضر دیگری در بسیاری از پستانك‌ها، داروهای كودكان، لباس‌ها و همچنین اسباب‌بازی‌های آنها یافت شده است.

 در این میان نه تنها درصد بالایی از اسباب‌بازی‌ها و لوازم و لباس‌های چینی حاوی این مواد غیرمجاز بودند، بلكه بسیاری از اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت هم بیماری‌زا و خطرناك گزارش شده‌اند.
از آنجایی كه بیش از 75 درصد لوازم و اسباب‌بازی‌های كودكان در چین تولید می‌شوند، اجتناب كردن تقریبا غیرممكن است. علاوه بر آن همان‌طور كه در بالا ذكر شد ‌گران بودن یك جنس دلیل بر سالم و بی‌خطر بودن آن نیست. در درجه اول از خریدن اسباب‌بازی‌هایی كه به شدت بوی مواد شیمیایی می‌دهند، خودداری كنید. همچنین اسباب‌بازی‌هایی كه از اجزای بسیار كوچك تشكیل شده‌اند كه می‌توانند توسط كودكان بلعیده شده و وارد معده آنها شوند، خطر صددرصد برای كودكان شما هستند.

سعی كنید از لوازم و اسباب‌بازی‌هایی استفاده كنید كه توسط مراكز معتبر تست شده باشند و حتی‌الامكان از مواد طبیعی و غیرشیمیایی بیشتر استفاده كنید. اسباب‌بازی‌های چوبی رنگ‌نشده و لباس‌هایی كه از نخ یا پشم طبیعی هستند، می‌توانند سلامت كودكان شما را بهتر تضمین كنند. به جای استفاده مداوم و مستمر از داروها یا تقویت‌كننده‌های شیمیایی از داروها و ویتامین‌های گیاهی استفاده كنید.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha