سلامت نیوز: «تصویب این طرح زمینه زیادی در مجلس دارد و شانس آن زیاد است.»

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس از ارائه پیشنهاد خدمات درمانی رایگان در بودجه 91 به کمیسیون تلفیق خبرداد و گفت: تصویب این طرح زمینه زیادی در مجلس دارد و شانس آن زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، غلامرضا مصباحی مقدم از پیشنهاد رایگان سازی هزینه خدمات درمانی در بودجه 91 خبرداد وگفت: در طرحی به کمیسیون تلفیق بودجه 91 پیشنهاد کرده ام برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها پرداخت ماهانه یارانه نقدی همچنان استمرار پیدا کند اما در آمدهای بیشتر ناشی از اجرای مرحله دوم به صورت پرداختهای غیرنقدی به خانوارها پرداخت شود.

وی افزود: پرداخت غیر نقدی یارانه ها شامل تحت پوشش قرار دادن خانواده هایی است که هیچگونه دفترچه خدمات درمانی ندارند و پرداخت حق بیمه همه خانوارها از مبلغ یارانه ها به صورتی که در حد امکان خدمات درمانی در کشورمان رایگان شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فکر می کنم تصویب این طرح زمینه زیادی در مجلس دارد.

 رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس تصریح کرد: مجلس در سال گذشته قانون بیمه بیکاری وحمایت از جوانان جویای کار را تصویب کرد اما دولت اعلام کرد که منبعی ندارد در حالیکه از منبع در آمدهای بیشتر ناشی از اجرای مرحله دوم می توانیم 4000 هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری اختصاص دهیم.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: طبعا وقتی بیکاران جامعه حداقلی از امکانات معیشت را داشته باشند بسیار برای آنها آرامبخش خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس برقراری مستمری برای خانواده هایی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند را از دیگر مواد طرح پیشنهادی خود عنوان کرد و گفت: طبق پیشنهادی که ارائه کرده ام 5000 هزار میلیارد تومان از منبع هدفمندی یارانه ها نیز برای این موضوع پرداخت می شود.

وی ادامه داد: از محل حاصل از درآمدهای هدفمندی همچنین می توان یارانه های تولید را به بخش کشاورزیٰ صنعت و معدن و حمل و نقل پرداخت کرد. برای بخش کشاورزی 5000 هزار میلیارد تومانٰ بخش صنعت 9000 هزار میلیارد تومان بخش حمل و نقل 3000 هزار میلیارد تومان می توان پرداخت کرد.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس ادامه داد: معتقدم یارانه های حمایت از تولید باید به افرادی تعلق بگیرد که تولیدات آنها بر اساس پیش بینی تولیدات موفقی بوده و این یارانه ها می تواند به صورت یارانه تسهیلات بانکی به آنها پرداخت شود. در این صورت هزینه تولید کاهش پیدا می کند و به تبع آن قیمت تمام شده پایین تر می آید ومحصولات ارزان تر به فروش می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha