سلامت نیوز: درحالی که برخی سایت‌های خبری، خبر بازگشت مرتضوی به محل کارش در دفتر ریاست سازمان تامین اجتماعی را منتشر کردند امروز اعلام شد مرتضوی برسرکارش حاضر نشده و به زودی سرپرست سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهد شد.

فارس نوشت: یک منبع آگاه در تأمین اجتماعی گفت: با قطعیت استعفای مرتضوی به‌زودی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مشخص می‌شود. هر چند استعفای مرتضوی پذیرفته نشده است ولی وی همچنان تأکید بر استعفا دارد.

این مقام مطلع بیان کرد: جریان انحرافی به رئیس جمهور فشار می‌آورد که اگر مرتضوی استعفایش را پس نگیرد، وی را از ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم برکنار خواهیم کرد. مرتضوی با علم بر این موضوع باز هم در استعفای خود جدی است.

این مقام مطلع درباره آخرین وضعیت صندوق تأمین اجتماعی که 32 میلیون نفر جمعیت دارد اظهار داشت: اوضاع تأمین اجتماعی در حالت ابهام است.

وی با اشاره به اینکه امروز مرتضوی به تأمین اجتماعی نرفت، ادامه داد: وضعیت تأمین اجتماعی حداکثر تا دو روز آینده با دستور رئیس جمهور مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مطلع مرتضوی حکمیت حداد‌عادل و توکلی را پذیرفته و بر استعفای خود تاکید کرده است.

پیش تر فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود سعید مرتضوی٬ رئیس سازمان تامین اجتماعی به دستور محمود احمدی‌نژاد به سر کار خود بازگشته است. زمانی که این خبر منتشر شد علی مطهری در واکنش به این خبر با خبرگزاری مهر گفتگو گرد و اظهار داشت: " اعتماد به سعید مرتضوی خطا بود و سر کار نرفتن او نصف روز بیشتر دوام پیدا نکرد.

مطهری افزود: به نظر من آقای مرتضوی می خواست جلسه استیضاح برگزار نشود و تخلفاتش از تریبون مجلس بازگو نشود و در نتیجه محاکمه اش تسریع نشود.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی با این ترفند که به کار برد دوستان ما را خام کرد و به هدفش رسید. عجیب است که خود این آقایان، مرتضوی را متهم به دروغگویی و فریب می کنند و در عین حال به قول او مبنی بر استعفا و نرفتن به سر کار حتی اگر استعفا پذیرفته نشود اعتماد می کنند. دیدیم که این اعتماد خطا بود و سر کار نرفتن ایشان هم نصف روز بیشتر دوام پیدا نکرد.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: دوستان ما باید زمانی استیضاح را منتفی می کردند که آقای مرتضوی خودش استعفا و وزیر رسما استعفای او را می پذیرفت نه اینکه به صرف اعلام آمادگی آقای مرتضوی برای استعفا، آن هم به گفته شخص ثالث یعنی آقای حداد، استیضاح را منتفی کنند تا هم سرخودشان کلاه برود و هم جایگاه مجلس تنزل پیدا کند.

مطهری که خود از امضا کنندگان استیضاح وزیر کار بود، تصریح کرد: این مسئله هم روشن بود که استعفای آقای مرتضوی پذیرفته نخواهد شد زیرا در دولت آقای احمدی نژاد، وزیران کاره ای نیستند و خود آقای احمدی نژاد تصمیم گیر است و روشن است که ایشان هیچ گاه از راهی که رفته هر چند اشتباه باشد بر نمی گردد.

وی افزود: دوستان ما باید در ابتدای جلسه استیضاح از وزیر سوال می کردند آیا استعفای آقای مرتضوی را می پذیرد، تا استیضاح منتفی شود؟ طبعا وزیر به آقای احمدی نژاد حواله می داد و ایشان هم نمی پذیرفت و استیضاح آغاز می شد.

مطهری گفت: وارد کردن آقای حداد به ماجرای استیضاح هم اشتباه دیگر این دوستان بود، چون این شائبه را به وجود آورد که اینها می خواهند با معرفی کردن آقای حداد به عنوان حلال مشکل، مقدمه ریاست ایشان بر مجلس نهم را فراهم کنند و دیدیم که نمایندگان هم از این موضوع ناراحت شدند.

وی که تنها فردی بود که امضای خود را از طرح استیضاح وزیر کار پس نگرفت درباره علت این اقدام گفت: استدلال دوستان مرا قانع نکرد و اساسا پس گرفتن امضا را تا زمانی که معضل مورد نظر برطرف نشده، کاری ناشایست و موجب کاهش اعتبار مجلس می دانم.

نماینده تهران گفت: با وضعیت موجود معتقدم راه استیضاح باز است و حال که گفتگو و ملاطفت نتیجه نداده است باید اقدام عملی کرد. البته ضعف قوه قضائیه هم در این ماجرا آشکار شد که در حد مطلوب قادر به رسیدگی به پرونده افراد متصل به قدرت نیست و در واقع قانون در مقابل اقویا ضعیف است و در مقابل ضعفا قوی."

در کنار گفته های مجلسیان درخصوص موضوع استعفای مرتضوی .شبکه دولتی ایران نیز بیکار ننشست و به نقل از معاون اول احمدی نژاد به دفاع از مرتضوی پرداخت و نوشت: " آقای مرتضوی وقتی که به سازمان تامین اجتماعی آمد یکی از کارهای بزرگش تلاش برای پرداخت بدهی این سازمان به وزارت بهداشت و درمان بود.

وی افزود: برخی آبروی افراد را می‌برند و در سایت‌هایشان تهمت و افترا می‌زنند چه کسی گفته که باید تهمت زد و غیبت کرد چنین کارهایی قابل جبران نیست. من از اساتید دانشگاه و دانشگاهیان می‌خواهم که تذکر دهند و نصیحت کنند و اجازه ندهند که چنین مسائلی ایجاد شود و روند پیشرفت کشور معطل شود. ما باید در رفتارهایمان به ارزش‌های اخلاقی توجه کنیم شما تذکر دهید و نصیحت کنید تا جامعه به اخلاق مزین شود."

جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور نیز دفاع قاطع تری از مرتضوی کرد. به نوشته شبکه ایران وی با اشاره به کار طاقت فرسای احمدی نژاد در سفرهای استانی بویژه سفر به هرمزگان در هوای بسیار گرم گفت:

"احمدی‌نژاد پس از چند روز کار طاقت‌فرسا، از هرمزگان به تهران بازگشته و به تجربه نیز دریافته است که هیچیک از مدعیان و راحت‌طلبان به او خداقوت نخواهند گفت. در این سو، مدعیان زیاده‌خواهی وجود دارند که صندلی‌های سبز بهارستان، آنها را برای اجرای ترفندی تازه علیه رئیس‌جمهور و دولتمردانش شارژ می‌کند. عده‌ای به حکمیت نشسته‌اند و سرگرم جد و جهدی ویرانگرند تا یکی از همکاران پرتلاش رئیس جمهور را از مسند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیر بکشند.

در این سو، برخی مجلسی‌ها روز یکشنبه گردهم آمدند تا به بهانه یک انتصاب قانونی، وزیر آقای احمدی‌نژاد را در صحن علنی استیضاح کنند و این در حالی است که رئیس جمهور با گامهایی استوار و مصمم پا به درون ساختمان بهارستان می‌گذارد تا از وزیر کارآمد خود دفاع کند. یکی را می‌فرستند تا راه را بر او ببندد و از آمدنش به صحن مجلس جلوگیری کند. به او می‌گویند که جمعی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و طرح استیضاح منتفی است. پاسخ می‌دهد که بنده آماده دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم و بر سر موضوع استیضاح نیز هیچ تعهدی در کار نیست.

پاسخ‌های رئیس جمهور به سؤالات برخی از نمایندگان مجلس در واپسین روزهای سال 90، برای همیشه در یادها باقی خواهد ماند. سخنان روشنگرانه دکتر احمدی‌نژاد در اولین روزهای کاری مجلس در سال 91، می‌توانست با هزینه‌های قابل توجهی برای استیضاح کنندگان همراه باشد اما به نظر می‌رسد که آنها با منتفی کردن اصل استیضاح، پرداخت هزینه کمتر را ترجیح داده‌اند.

بازگشت آقای شیخ‌الاسلامی به محل کارش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادامه کار آقای سعید مرتضوی در سمت ریاست صندوق تأمین‌اجتماعی، یک درس پندآموز برای کسانی است که خود را فراتر از قانون می‌پندارند. زمان اندکی باقی است تا از رهگذر بازیهای پرسرو صدایی مانند حکمیت، بتوان کرسی‌های سبز بهارستان را برای چهارسال دیگر تصاحب کرد. "

به نظر می رسد تا زمان آغاز بکار رئیس سازمان تامین اجتماعی که می تواند مرتضوی و یا فرد دیگری باشد هنوز مشخص نیست که در این کشمکش مجلسیان برنده شده اند و یا دولتیها؟

 روز یکشنبه (۲۷ فروردین) قرار بود نمایندگان مجلس در اعتراض به انتصاب آقای مرتضوی٬ وزیر کار را استیضاح کنند که با اعلام استعفای رئیس سازمان تامین اجتماعی این استیضاح لغو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha