سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 46200
سلامت نیوز: اگر تا کنون هنگام پیاده روی آرام راه می‌رفتید و برای رسیدن به مقصد هیچ عجله‌ای نداشته‌اید بهتر است در این روش خود تجدید نظر کنید و حتی اگر دیرتان نشده، تندتر راه بروید. محققان فرانسوی متوجه شده‌اند که افراد مسنی که آرام راه می‌روند 3 برابر بیش از آنها که تند می‌روند در اثر بیماری قلبی می‌میرند. به نوشته این محققان که در مجله پزشکی بریتانیا چاپ شده، سرعت در راه رفتن می‌تواند نشانه‌ای از سلامت سالمندان باشد.

زیرا برای تند راه رفتن ؛ عضلات و استخوان‌های توانمند، تناسب بدن، ریه و مغز سالم لازم است. و این سلامت با مشکلات عروق خونی، دیابت و سیگار کشیدن که از عوامل خطر بیماری‌های قلبی هستند جور در نمی‌آید. اگر چه محققان در طی این بررسی متوجه شدند که مرگ به طور کلی بدون توجه به عامل آن در این افراد 44 درصد بیشتر است. اما آنها نتوانستند ارتباطی بین بقیه علل مرگ( مانند سرطان) و سرعت راه رفتن پیدا کنند. بد نیست بدانید این افزایش مرگ و میر در زنان و مردان و در سنین مختلف وجود داشت و به عبارت دیگر این شاخص‌ها تاثیری در نتیجه بررسی نگذاشتند.

حالا که صحبت از سلامت قلب و عروق شد بهتر است یاد آوری کنیم متخصصان معتقدند پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری، شنا و ورزش‌های تفریحی برای سلامت قلب و ریه مفیدند.

متخصصان می گویند تعداد جلسات ورزش باید حداقل 3 تا 4 جلسه در هفته باشد كه این زمان در حد توان هر فرد قابل افزایش است. زمان لازم برای هر جلسه تمرین 30 تا 45 دقیقه است و می‌توان هنگام تمرین ورزشی چند دقیقه استراحت و اكسیژن گیری كرد.

لازم است بدانید باید شدت تمرینات در حدی باشد كه ضربان قلب به میزان 85 تا 90 در صد افزایش یابد و برای محاسبه حداكثر ضربان قلب باید عدد سن را از 220 كم كرد و عدد بدست آمده را در 85 ضرب نمود. یادتان نرود هنگام شروع حركات ورزشی باید ابتدا بدن را با انجام حركات كششی و سپس نرمش‌های سبك گرم كرده و پس از پایان مدت تمرین برای بازگشت بدن به حالت اولیه ترتیب مراحل گرم كردن بدن بطور معكوس انجام شود. به این صورت كه پس از دوهای استقامتی، بطور آهسته بدوید و در مرحله بعد حركات نرمشی و در آخر حركات كششی انجام دهید.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha