سلامت نیوز: متخصص علوم اعصاب به جوانان هشدار داد هم اكنون داروهاى روانگردان به اشكال آدامس، ژله و كپسول با رنگ هاى قرمز، نارنجى و آبى وارد بازار مى شود و باید بیش از گذشته در خرید این مواد دقت كرد.

مینا محمدى ص در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود هزار و ۶۰۰ نوع داروى روانگردان در بازار موجود است و تولید كنندگان به محض آشنایى متخصصان با محصولات شوم و ویرانگرشان، به سرعت رنگ، نام و شكل این داروها را تغییر داده و در اشكال و قالبى جدید تر آن را وارد بازار مى كنند. وى با بیان اینكه جوانان ۱۵ تا ۲۲ سال آسیب پذیرترین قشر جمعیت در برابر این نوع مواد مخدر هستند، اظهار داشت: اعصاب و روان این جوانان با مصرف یكبار این نوع مواد، تخریب مى شود.

این متخصص علوم اعصاب افزود: این داروهاى روانگردان در مهمانى ها با عنوان ویتامین توزیع مى شود و جوانان نیز بدون آگاهى از شكل و رنگ این مواد، آن ها را مصرف مى كنند. محمدى، اطلاع رسانى ناكافى را مهم ترین عامل عرضه رو به افزایش داروهاى روانگردان در میان جوانان دانست و ادامه داد: متاسفانه رسانه هاى گروهى به ویژه صدا و سیما كه بیشترین مخاطب را دارد، كمتر به این موضوع مى پردازد و ذهن و افكار جوانان را در زمینه اثرات مخرب، اشكال و رنگ هاى این مواد آشنا نمى كند. وى تصریح كرد والدین نیز باید نسبت به نوع، شكل و رنگ قرص هاى روانگردان آگاهى و آشنایى كاملى داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha