سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 46216

پژوهشگران آمریکایی موفق به کشف جهش های ژنتیکی شدند که نقش اساسی را در ابتلا به سرطان خون ایفا می‌کند و نویدبخش یافتن درمان های تازه ای برای این بیماری است.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پژ‍وهشگران در این تحقیقات جدید کشف کردند که جهش های ژنتیکی نقش اصلی را در ابتلا به سرطان خون حاد acute myeloid leukemia بازی می‌کند.

پژوهشگران توانستند به ژن های مسئول ابتلا به بیماری سرطان خون حاد دست یابند که نویدبخش ظهور درمان های احتمالی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان خود در آینده نزدیک است.این تحقیقات نشان داد: بروز تغییر یا جهش در یکی از ژنها به نام FLT3 عامل ابتلا به سرطان خون حاد است.این تحقیقات افزود: ما نیازمند به داروی جدیدی هستیم که این ژن را هدف قرار داده و مهار کند و از بروز جهش مجدد در آن جلوگیری کند تا بتوانیم از این طریق بیماران را درمان کنیم.بر اساس آمار انستیتوی ملی سرطان آمریکا، از هر 256 نفر در آمریکا یک نفر مبتلا به سرطان خون حاد است که حدود 80 درصد مبتلایان در طول ۳ یا۴ سال از زمان ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این تحقیقات با حمایت مالی انستیتوی ملی سرطان آمریکا و برخی از جمعیت های سرطان خون و سرطان غدد لمفاوی در این کشور صورت گرفت.دکتر نیل شاه سرپرست تیم پژوهشگران گفت: این جهش های ژنتیکی در خصوص سلولهای سرطان خون حاد بسیار مهم هستند زیرا باعث ادامه رشد آنها تا حداکثر زمان ممکن می شود و سبب می شود که در مقابل داروهای مختلف درمان سرطان مقاومت کنند.وی افزود: این کشف های جدید درباره ژن FLT3 که عامل ابتلا به بیماری سرطان خون حاد است، نوید نزدیک بودن تولید داروهای جدیدی برای مهار آن و درمان این بیماری می‌دهد.پژوهشگران در حال حاضر به دنبال تولید داروی مهار کننده ژن FLT3 هستند و تحقیقات گسترده‌ای را انجام می‌دهند تا بتوانند از طریق آزمایش های خاص کلینیکی به دارویی در نزدیکترین زمان ممکن برای درمان سرطان و جلوگیری از مرگ هزاران بیمار دست یابند.دو نوع سرطان خون حاد و مزمن وجود دارد. سرطان حاد عارضه‌اى است که در آن سلول‌هاى خونى سرطانى نسبتاً نابالغ هستند در صورتى‌که در سرطان مزمن سلول‌هاى سرطانى بلوغ بیشترى دارند. به‌طورکلى سرطان حاد خون نسبت به سرطان مزمن خون سیر تندتر و بدخیم‌ترى دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha