چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 46227

تحقیقات ارائه شده در نشست سال گذشته انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که خوردن سه کیوی در روز با کاهش فشار خون مرتبط است.

کشمش و هفت ماده غذایی برای کاهش طبیعی فشارخون(2)
سلامت نیوز: در بخش اول این مطلب، از تاثیر مثبت کشمش بر فشار خون آگاه شدید. در این بخش با هفت ماده غذایی دیگر که برای کاهش فشار خون مفید هستند، آشنا شوید.

کیوی

تحقیقات ارائه شده در نشست سال گذشته انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که خوردن سه کیوی در روز با کاهش فشار خون مرتبط است. این تحقیق بر روی ۱۸۸ مرد و زن پنجاه و پنج سال به بالا که دارای فشار خون بوده اند انجام شد. آن ها به خوردن سه کیوی و یا یک سیب در روز به مدت هشت هفته تشویق شدند. محققان دریافتند میزان فشار خون سیستولیک کسانی که کیوی خورده نسبت به آن ها که سیب خورده بودند پایین تر آمده است.
کیوی سرشار از لوتئین است. و این به معنی دارا بودن کیوی از خواص آنتی اکسیدان شناخته شده می باشد.

نخود فرنگی، موز و سایر مواد غنی از پتاسیم

مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ در مجله فشار خون نشان داد که کاهش فشار خون علاوه بر استفاده از مکمل های پتاسیم با مصرف مواد حاوی پتاسیم نیز امکان پذیر است.
پژوهشگران دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن دریافتند کسانی که پتاسیم را از مواد طبیعی دارای این ماده (مانند موز، نخودفرنگی و کشمش) دریافت می کنند، کاهش فشار خون مشابه ای را مانند آن ها که فقط از مکمل های پتاسیم استفاده می کنند، تجربه خواهند کرد.

هندوانه

هندوانه فقط عامل طراوت نیست، بلکه شامل موادی مانند فیبر، لیکوپنز، ویتامین آ و پتاسیم نیز می باشد. مطالعه محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان می دهد که اسید آمینه یافت شده در هندوانه باعث پایین آمدن فشار خون می شود. این اسید آمینه سیترولین/آرگینین نامیده می شود. محققان از ۹ نفر خواستند که شش گرم از این اسید آمینه را هر روز طی یک دوره شش هفته ای بخورند. نتیجه، کاهش فشار خون و عملکرد بهتر عروق را در این ۹ نفر نشان داد.

سیب زمینی بنفش

سال گذشته یک مطالعه کوچک در نشست انجمن شیمی آمریکا نشان داد که سبزیجات دارای ریشه های بنفش دارای خواصی برای کاهش فشار خون هستند و مانند بلغور و جو دوسر غیر بسته بندی شده موثر می باشند.
تحقیق بر روی هجده نفر از کسانی که به فشار خون مبتلا بودند انجام شد. از آن ها خواسته شد شش تا هشت سیب زمینی بنفش را با پوست، دو بار در روز طی مدت یک ماه مصرف کنند. بعد از آن محققان مشاهده کردند که فشار خون سیستولیک و دیاستولیک این افراد در روزهای پایانی این دوره پایین آمده بود. لازم به ذکر است که این تحقیق فقط یک تحقیق یک طرفه بوده است. به این معنی که اعداد و ارقام به دست آمده با افرادی که طی این دوره سیب زمینی بنفش را مصرف نکرده اند، مقایسه نشده است.

توفو

خوردن مقدار زیادی از توفو و سایر غذاهای حاوی سویا مانند آجیل سویا، میسو و شیر سویا با کاهش فشار خون در ارتباط است. مطالعه ارائه شده در نشست سالیانه کالج متخصصان قلب آمریکا شامل تحقیق روی ۵۰۰۰ نفر بود که رژیم غذایی آن ها بیش از بیست سال دنبال شده بود. محققان از این تحقیق دریافتند افرادی که مقدار بیشتری ایزوفلاون که در مواد حاوی سویا، بادام زمینی و چای سبز یافت می شود، دریافت کرده اند کاهش فشار خون بیشتری نسبت به بقیه افراد داشته اند.

شکلات

شکلات با شاخص توده بدنی پایین مرتبط است و می تواند برای افراد با فشار خون بالا مفید باشد. بررسی های انجام شده در مجله پزشکی BMC نشان داد که فلاونولی که در شکلات یافت می شود به اتساع رگ های خونی کمک کرده و خود باعث پایین آمدن فشار خون می شود. دکتر کارین از دانشگاه آدلاید می گوید: فلاونول نشان داده است که باعث افزایش اکسید نیتریک اندوتلیال شده که همین امر به پایین آمدن فشار خون کمک می کند.
با این حال نتایج متناقضی در مورد خوردن شکلات در زندگی واقعی وجود دارد. مصرف قابل توجهی از آن باعث کاهش فشار خون برای افراد مبتلا به فشار خون خواهد شد اما در برخی موارد کالری بالا و سایر فاکتورها باعث شده که برای افراد با فشار خون طبیعی کمتر توصیه شود.

فلفل تند

اگر عاشق خوردن مقداری تندی به همراه غذای خود هستید بدانید که این امر احتمالاً می تواند به بهبود وضعیت فشار خون شما نیز کمک کند. نتایج مطالعه ای در ژورنال سلول متابولیسم در سال ۲۰۱۰ نشان داد که کپسایسین (ماده ای که باعث تندی فلفل ها است) می تواند به کاهش فشار خون در موش های صحرایی مبتلا به فشار خون کمک کند.
با این حال، محققان دانشگاه پزشکی نظامی سوم در چین اشاره کرد که نتایج باید برای انسان تکرار شود.

منبع: سالم زی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha