چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 46247
سلامت نیوز: درد یا سوزشی که گاهی بالای معده یا در محدوده قلب احساس می‌‌کنید وقتی اتفاق می‌افتد که اسید معده وارد مری شده باشد.

درد یا سوزشی که گاهی بالای معده یا در محدوده قلب احساس می‌‌کنید وقتی اتفاق می‌افتد که اسید معده وارد مری شده باشد. برای حل این مشکل، درمان‌های پزشکی‌ای وجود دارد که با مراجعه به یک پزشک شما از این بیماری و پیامدهای بعدی آن در امان خواهید بود. در اینجا چند توصیه برای شما داریم تا درکنار درمان‌های دارویی بتوانید از شر سوزش‌های شبانه معده خود رها شوید.

 1 آدامس بجوید
تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند با 30 دقیقه جویدن آدامس بدون نعنا و شکر، پس از خوردن یک وعده غذا احتمال سوزش معده را به حداقل می‌رسانند. این کار کمک می‌کند تا اسید از مری شسته شود.

 
2  شلوار گشاد بپوشید
پوشیدن شلوار تنگ هنگام  شب‌  به شکم فشار وارد می‌کند که خطر سوزش معده را به دنبال خواهد داشت. بهتر است از لباس خواب‌های راحت استفاده کنید.


 3 یک دفتر یادداشت روزانه غذا داشته باشید

اگر مطمئن نیستید که کدام غذاها سبب شروع سوزش معده شما می‌شوند، از یک دفتر یادداشت برای ثبت آنچه برای شام میل کرده‌اید، استفاده کنید. هر شب که با مشکل سوزش معده مواجه شدید روز بعد آن را بنویسید. اگر به غذای خاصی مشکوک شدید چند روزی از مصرف آن پرهیز کنید و مدتی بعد دوباره آن غذا را امتحان کنید تا مطمئن شوید که معده شما  با  آن خوراکی خاص مشکلی دارد یا نه.

 
4  شب‌ها پرخوری نکنید
پرخوری یکی از دلایل شایع سوزش معده است. بهتر است ضرب‌المثل «کم بخور همیشه بخور» را جدی بگیرید. این کار ضمن کاهش سوزش‌های شبانه معده، وزنتان را هم متعادل نگه می‌دارد.

 5   سیگار را ترک کنید
سیگار کشیدن یکی از دلایل سوزش معده است. سیگار دریچه بین مری و معده را ضعیف می‌کند، پس بهتر است اگر سیگاری هستید آن را ترک کنید.

 
 6 مراقب وزنتان باشید

اضافه‌وزن یا چاقی به خاطر فشاری که به دریچه بالای معده تحمیل می‌کند یکی از عوامل احساس سوزش در معده است. وزن کم کردن کار راحتی نیست  اما این کار شما را  از درد سوءهاضمه اسیدی راحت و کمکتان می‌کند شب‌ها خواب بهتری داشته باشید.

 

 7  نشانه‌های خطر را جدی بگیرید
اگر سوزش معده شما بیش از دوبار در هفته است با پزشکتان مشورت کنید. سوزش‌های شبانه مکرر، ممکن است نشانه ریفلاکس معده به مری باشد که می‌تواند شرایط خطرناکی را برای دیواره مری ایجاد کند. البته  حملات قلبی هم می‌توانند احساسی مشابه سوزش سر معده در شما به وجود آورند.

 

8  پیش از خواب ورزش نکنید

قبل خواب از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی پرهیز کنید. در عوض ورزش‌های سبکی چون پیاده‌روی آهسته به غذای درون معده فرصت ته‌نشین شدن می‌دهد و جلوی سوزش معده را می‌گیرد.
منبع: همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha