چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
سلامت نیوز: پژوهشگران آمریكایی می گویند افرادی كه به تازگی مصیبت دیده اند، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. این تحقیق كه روی حدود 2هزار نفر انجام شده، نشان می دهد كه خطر حملات قلبی در اولین روز پس از فوت یكی از عزیزان بیش از 20 برابر است.

 براساس این تحقیق، در اولین هفته بعد از مرگ یكی از عزیزان حملات قلبی به نحو چشمگیری افزایش یافته است. از جمله علائمی كه باید به آن توجه كرد احساس درد در ناحیه قفسه سینه و تنگی نفس است. این پژوهشگران می گویند اندوه بسیار زیاد، فشار زیادی برقلب وارد می كند.

براساس این تحقیق، استرس و فشارهای روانی ناشی از فقدان عزیزان باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و لخته شدن خون می شود كه این به نوبه خود باعث افزایش حملات قلبی می شود.
در این پژوهش همچنین گفته شده كه خواب و اشتهای فرد هم احتمالا تحت تاثیر قرار می گیرد.

این محققان می گویند بسیار مهم است كه بستگان و دوستان از این خطرات آگاه شوند و به آن توجه كنند.

دكتر موری میتلمن، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشكده پزشكی هاروارد می گوید: «در شرایط غم و اندوه و ناراحتی های روانی، باید از خودتان مراقبت كنید و به علائمی كه مرتبط با حملات قلبی است توجه كنید.»

به گفته دكتر میتلمن افرادی كه عزیزی از دست داده اند، خود باید توجه داشته باشند كه در دوره ای قرار دارند كه احتمال بروز حملات قلبی در آنها زیاد است.

پروفسور پیتر ویسبرگ از مركز قلب بریتانیا، گفته است: «ما این مساله را می دانیم كه تحت شرایطی استثنایی فشارهای احساسی و روانی می تواند باعث حمله قلبی شود.» اما او تاكید می كند كه ما نباید این حقیقت را نادیده بگیریم كه حملات قلبی ناشی از استرس به طور طبیعی تنها در افرادی اتفاق می افتد كه سابقه بیماری قلبی دارند. «نكته مهم دیگر آن است كه اگر از دارو استفاده می كنید، نباید مصرف دارو را به دنبال از دست دادن عزیزی فراموش كنید.»

منبع:روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پارمیس IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی قشنگ بود