مدیر كل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو از افزایش 20 تا 45 درصدی تعرفه واردات تجهیزات پزشكی در راستای حمایت از تولیدات داخلی خبر داد.

سلامت نیوز : مهندس سعید شاهمرادی در گفت و گو با (ایسنا)، با بیان اینكه به طور كلی تعرفه واردات كالا در كمیسیون ماده یك تعیین می‌شود، گفت: وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی است كه در روند تایین تعرفه‌های مربوط به تجهیزات پزشكی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: سابقا وزارت بهداشت به این علت كه مصرف كننده بود، به دنبال پایین بودن تعرفه‌های واردات بود. اما اكنون این رویكرد به وجود آمده است كه تعرفه‌های ورود كالاهایی را كه تولید داخلی دارند و می‌توانند جوابگوی نیازهای كشور باشند را افزایش دهیم.به گفته مدیر كل تجهیزات پزشكی سازمان غذا و دارو، میزان افزایش تعرفه‌ها نسبی است اما از حداقل 20 درصد و حداكثر 45 درصد متغیر خواهد بود.وی همچنین با بیان اینكه در سال جاری روند صدور مجوزها سرعت می‌یابد، گفت: كالاهای تولید داخل باید در شان ملت ایران باشند. به همین خاطر تولید با كیفیت تجهیزات پزشكی، از جمله مطالبات اساسی ما از شركت‌های تولید كننده بوده و در این راستا از ورود تجهیزاتی كه تولید مشابه داخلی و داشته از كیفیت قابل قبولی برخوردارند ممانعت به عمل آورده و محدودیت قائل می‌شویم.شاهمرادی اضافه كرد: از وارد كننده انتظار داریم كالاهایی را تولید كند كه ضمن برخورداری از استانداردهای لازم و ارتقای كیفیت، بتواند وسایل پزشكی خود را با قیمت مناسب در اختیار مراكز درمانی قرار دهد. به هر روی نباید فراموش كرد كه وسایل و تجهیزات پزشكی به طور مستقیم با جان مردم سر و كار دارند و نمی‌توانیم از وجوب كیفیت آن چشم بپوشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha