وزیر اسبق بهداشت گفت: اگر برای همه خدمات پزشكی تعرفه‌های منطقی تعیین شود و صندوق‌های بیمه، مطالبات بیمارستان‌های دولتی را به موقع پرداخت كند، میزان دریافت زیر میزی كاهش می‌یابد. این در حالیست كه بیمارستان‌ شریعتی در حال حاضر10 میلیارد تومان از صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی به ویژه تامین اجتماعی طلبكار است.

سلامت نیوز : دكتر رضا ملك زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: غیر منطقی بودن تعرفه‌ها و حرص و آز برخی پزشكان باعث دریافت زیرمیزی می‌شود.

وی درباره ارزیابی خود از عملكرد وزارت بهداشت در زمینه برخورد با پدیده زیر میزی گفت: وزارت بهداشت تلاش خود را با پدیده زیر میزی می‌كند ولی دولت در این جهت باید به این وزارتخانه كمك كند و برای خدمات پزشكی باید تعرفه‌های واقعی تعیین شود.وزیر اسبق بهداشت تاكید كرد:‌ در صورت واقعی شدن تعرفه‌ها می‌توان تمام خدمات را در بیمارستانی مانند بیمارستان شریعتی به بیماران ارایه داد ولی چون تعرفه‌ها منطقی نمی‌شود و دولت حاضر نیست بهای آن را بپردازد، به مردم فشار وارد می‌شود. در نتیجه بیماران مجبور می‌شوند خدمات درمانی را در مراكز دیگری بدون پوشش بیمه‌ای و چند برابر تعرفه‌ دریافت كنند.ملك‌زاده افزود: زمانی كه من در وزارت بهداشت مسئولیت داشتم، تعرفه‌های قلب و عروق را 9 برابر كردیم. در نتیجه مشكل گرفتن زیرمیزی از سوی این متخصصان تا حدود زیادی حل شد. در حال حاضر نیز هر هفته در مركز قلب تهران 300، 400 عمل قلب انجام می‌شود چرا تعرفه‌های آن منطقی است.وی تاكید كرد: عامل اصلی دریافت زیر میزی، نبود نگاه واقع بینانه به تعرفه‌هاست بنابراین لازم است تعرفه‌ها را واقعی كنیم و آن را به اجرا درآوریم البته عده كمی از پزشكان نیز بی انصاف هستند و به مردم فشار مضاعفی وارد می‌كنند.ملك‌زاده در پایان در باره تعینن تعرفه‌ها توسط شورای عالی بیمه به عنوان خریدار خدمات نیز، گفت: این كارغیرعادلانه است. تعرفه‌ها دست كم باید با توجه به شاخص‌های كشورهای همسایه و تورم تعیین شود و نمایندگان جامعه پزشكی، نظام پزشكی و وزارت بهداشت در جلسه تعیین تعرفه‌ها حضور داشته باشند و تعرفه‌ای منطقی را تعیین كنند اما وقتی كه شورای عالی بیمه یا هیات دولت به نظرات كارشناسی توجه نمی‌كنند و هر تعرفه‌ای را كه می‌خواهند، تصویب ‌كنند ، وضعیت اینگونه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha