چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 46291

تماس طولانی مدت چشم با اشعه ماوراء بنفش خورشید موجب بروز عارضه ناخنك چشم و آب‌مروارید زودرس می‌شود كه با استفاده از عینك‌های آفتابی مناسب و استاندارد می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری كرد.

عینك آفتابی تنها مخصوص تابستان نیست
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز گفت: اشعه‌های ماوراء بنفش نوع A و B كه در نور خورشید وجود دارند در تمام طول سال و در همه فصل‌ها به سمت زمین تابیده می‌شوند و اگر این اشعه‌ها برای مدتی طولانی با چشم انسان در تماس مستقیم باشند احتمال بروز آب‌مروارید زودرس و عارضه ناخنك چشم افزایش می‌یابد.دكتر فواد حقی در ادامه افزود: به همین دلیل در تمام طول سال و در هر چهار فصل باید از عینك‌ آفتابی مناسب استفاده شود و این تصور كه عینك آفتابی تنها باید در تابستان استفاده شود، اشتباه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز با تاكید بر این‌كه عینك آفتابی باید استاندارد باشد، افزود: هنگام خرید عینك آفتابی باید دقت كرد كه شیشه‌های آن موج نداشته باشد. عینك‌هایی كه شیشه‌های آنها موج دارد غیراستاندارد هستند و كیفیت لازم را ندارند و در صورت استفاده از این نوع عینك‌ها اختلال دید و سردرد در فرد ایجاد می‌شود.دکتر حقی تصریح كرد: رنگ شیشه‌های عینك بهتر است قهوه‌ای و یا یك رنگ تیره باشد. همچنین شركت سازنده آن نیز باید معتبر باشد و هنگام خرید عینك باید حتما از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل كرد و حتما باید آزمایش UV و پلاریزه بر روی آن انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha