چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 46299

یك فوق تخصص زیبایى و جراحى پلاستیك معتقد است: لیپوساكشن عملى است براى از بین بردن چربى هاى زائد بدن و براى كاهش وزن و كم كردن وزن بدن راه حل مناسبى نیست.

لیپوساكشن راه حل مناسبى براى كاهش وزن نیست
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابرار ؛ حمید عارف در با بیان اینكه این عمل جراحى معمولا براى چربى هاى موضعى، سلولیت و چربى هاى قهوه اى رنگ بدن كه با ورزش و رژیم غذایى برطرف نمى شود كاربرد دارد، توضیح داد: در لیپوساكشن بى حسى موضعى صورت مى گیرد و معمولا براى كسانى كه وزن زیادى دارند توصیه نمى شود و البته این عمل شایع ترین عمل زیبایى در آمریكا و اروپا محسوب مى شود. وى افزود: لیپوساكشن معمولا محدوده سنى ندارد و براى تمام افراد در سنین مختلف انجام مى شود ولى باید توجه داشت كه این عمل براى افرادى كه وزن بالاى ۱۰۰ كیلو گرم دارند مناسب نیست. وى در مورد برشى كه براى خارج كردن چربى ها صورت مى گیرد گفت: لیپوساكشن براى از بین بردن چربى هاى شكم، پهلو و ران كاربرد دارد و برش زیادى در بدن براى خارج كردن چربى ها صورت نمى گیرد. این فوق تخصص زیبایى و جراحى پلاستیك در ادامه افزود: لیپوساكشن براى افرادى صورت مى گیرد كه بدنشان حالت فرم طبیعى ندارد و در نقاطى از بدن دچار برجستگى هاى اضافى هستند كه در آقایان در اطراف شكم و در خانم ها بیشتر در شكم، پهلو و ران مشاهده مى شود.
وى در خصوص لیپولیزر بیان كرد: لیپولیزر در حقیقت همان عمل لیپوساكشن است كه در محدوده كوچك تر و كمتر صورت مى گیرد و معمولا براى از بین بردن چربى هاى غبغب انجام مى شود و مخصوص پوست هاى است كه قوام كمترى دارند و شل هستند. عارف تصریح كرد: بین عمل لیپوساكشن و لیپولیزر تفاوت زیادى وجود ندارد و این عمل ها عوارض چندانى براى بیمار به همراه نخواهد داشت. این عضو جراحان پلاستیك ایران با تاكید بر قابل قبول بودن این عمل ها گفت: این عمل ها تنها ممكن است بر اثر اشتباهات تكنیكى مشكلاتى ایجاد كنند كه درصورت احتیاط كامل و انتخاب صحیح بیمار و معاینه دقیق پوست بیمار هیچ عارضه اى به همراه نخواهد داشت. وى در ادامه افزود: در لیپوساكشن سوراخ هاى كوچك با عمق ۲ تا ۳ ملى متر در بدن ایجاد مى شود كه البته صدمه اى به عروق بدن وارد نمى كند و به عروق لنفاوى آسیبى نمى زند. این فوق تخصص زیبایى و جراحى پلاستیك با اشاره به تنها مشكلى كه ممكن است در جریان عمل براى بیمار ایجاد شود، گفت: فرد بعد از عمل لیپوساكشن ممكن است بدنش دچار ناهموارى هایى شود كه براى فرد ناخوشایند باشد. وى توصیه كرد: براى جلوگیرى از ایجاد ناهموارى در سطح بدن، بیمار باید بعد از عمل به مدت ۳ تا یك ماه لباس تنگ و كشى بپوشد تا آبى زیر پوستش جمع نشود و پوست ورم نكند البته معمولا براى جلوگیرى از ایجاد ورم و جمع شدن آب در زیر پوست در هنگام عمل لیپوساكشن یك سانتى متر چربى باقى مى گذاریم تا از این عارضه نیز جلوگیرى شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha