جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 46315
سلامت نیوز: مدیر كل داروهای طبیعی و مكمل سازمان غذا و دارو درباره بیمه داروهای گیاهی گفت: سال گذشته 372 قلم داروی گیاهی در فهرست تایید بیمه‌ای قرار گرفت كه از این تعداد در مرحله اول 56 داروی گیاهی بیمه شدند.

دكتر امیر حسین جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص روند ارتقای تولیدات داروهای گیاهی در سال پیش‌رو، توضیح داد: هدف اساسی وزارت بهداشت از زمان آغاز به كار این مجموعه، تولید روزافزون داروهای طبیعی بوده است چرا كه دانش فنی و مواد اولیه برای تولید این داروها در كشور وجود دارد.

وی ادامه داد: علی رغم محدودیت‌های موجود و تحریم‌ها، حوزه داروهای گیاهی، متحمل كمترین آسیب ممكن شد. از این رو پتانسیل و قابلیت‌های موجود در این حوزه كمك می‌كند با تلاش هرچه بیشتر به سمت تولید داروهای گیاهی حركت و بر روی آن سرمایه گذاری جدی كنیم.

مدیر كل داروهای طبیعی و مكمل سازمان غذا و دارو با اشاره به نامگذاری امسال به سال «تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه‌ ایرانی» عنوان كرد: با توجه با این كه تولید فراورده‌های طب سنتی ایرانی نیز مورد اهمیت است، رشد اعطای مجوز برای تولید این فرآورده‌ها به صورت صنعتی و ورود آن به بازار جمله اهداف مورد نظر ما در سال جاری است.

وی همچنین درباره بیمه داروهای گیاهی گفت: سال گذشته 372 قلم داروی گیاهی در فهرست تایید بیمه‌ای قرار گرفت كه از این تعداد در مرحله اول 56 داروی گیاهی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. البته رییس جمهور دستور بیمه شدن این 372 قلم داروی گیاهی را طی سال گذشته صادر نمود و مابقی این اقلام تا چند ماه آینده به تدریج در فهرست بیمه‌ای داروهای كشور قرار خواهند گرفت.

جمشیدی در پاسخ به این پرسش كه بیمه شدن داروهای گیاهی تا چه میزان در كاهش قیمت آن‌ها موثر است، اظهار كرد: در بیمه شدن تنها گرانی دارو مطرح نیست بلكه كمك می‌كند در فرهنگ سازی و جایگزینی داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: لزوما تمام داروهای گیاهی قیمت بالایی ندارند. گران ترین داروهای گیاهی از 200 هزار تومان بیشتر نیستند. بویژه داروهای سرطان و زخم پای دیابتی فراورده‌های گران قیمتی هستند. با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای گیاهی، كاهش قابل توجهی در قیمت فعلی داروها ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha