نتایج حاصل از یک مطالعه روانشناسی نشان می دهد که خوشبینی و شاد بودن برای سلامت قلب مفید است.

سلامت نیوز: نتایج حاصل از یک مطالعه روانشناسی نشان می دهد که خوشبینی و شاد بودن برای سلامت قلب مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دانشمندان از مدت ها پیش می دانستند که خطر ابتلاء به حملات قلبی در افرادی که به طور مزمن عصبانی، مضطرب و یا افسرده اند بیشتر است.

 به گزارش «زینیوز»، اکنون یک بررسی روانشناسی نشان داده است که مثبت بودن و خوشبین بودن به جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

«جولیا بوهم» از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: به جای تمرکز صرف بر روی فراگیری خطرات ابتلا به بیماری قلبی، تمرکز بر روی چگونگی تقویت جنبه های مثبت مسایل می تواند مفید باشد.

 به گفته وی، خوشبین بودن به ویژه عامل اصلی در سلامت قلب به شمار می رود چرا که شماری از مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلاء به اولین حمله قلبی در خوشبین ترین افراد نصف افرادی که از حداقل خوشبینی برخوردارند.

مطالعات مختلف نشان می دهند که تنش مرتبط با خصیصه های روانی منفی می تواند به حداقل آسیب شریان ها و خود قلب منجر شود.

بوهم متوجه شد، افرادی که حس خوشی بهتری دارند فشار خون، کلسترول و وزن سالم تری دارند، ورزش بیشتری انجام می دهند، غذاهای سالم تری می خورند، به اندازه کافی می خوابند و از سیگار کشیدن اجتناب می کنند.

این مطالعه روز سه شنبه در بولتن روانشناسی Psychological Bulletin چاپ شد.

 الیزابت جکسون، از دانشگاه میشیگان و کالج کاردیولوژی آمریکا گفت: با این وجود به تحقیقات بیشتری نیاز است اما میان آسایش روانی و جسمی ارتباطی وجود دارد.

وی متوجه شد که در میان بیماران قلبی وی افرادی که احساس می کنند روی زندگیشان تا حدودی کنترل دارند و روی مراقبت از خود سرمایه گذاری می کنند، نتایج بهتری می گیرند.

برخی تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که خندیدن می تواند حالت روحی افراد را بهتر کند اما اثرات بلند مدت این کار هنوز مشخص نیست.

جکسون می گوید: برخی اوقات درخواست خندیدن از مردم آن هم در شرایط سخت اقتصادی دشوار است اما استراحت کردن و لذت بردن از یک روز آفتابی می تواند اثر خوبی بر روی سلامت قلب داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha