جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 46327

بر اساس یک تحقیق جهانی که «نقطه عطف» نامیده شده، آنچه در حال حاضر با عنوان «سرطان سینه.Breast Cancer» شناخته می شود، باید به صورت ده بیماری مجزا از هم درنظر گرفته شود.

سلامت نیوز: بر اساس یک تحقیق جهانی که «نقطه عطف» نامیده شده، آنچه در حال حاضر با عنوان «سرطان سینه.Breast Cancer» شناخته می شود، باید به صورت ده بیماری مجزا از هم درنظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی بر اساس این دسته بندی، می توان برای هر بیمار سرطانی، بر اساس نوع بخصوص سرطانی که دارد، داروی مناسب تجویز کرد. این دسته بندی ده‌گانه، همچنین به پیش بینی میزان نجات جان بیمار، به صورت دقیق تر، کمک می کند.

این تحقیقات که در نشریه «نیچر» منتشر شده، سرطان پستان 2 هزار زن مبتلا به این بیماری را مورد بررسی قرار داده است.

محققان، سرطان پستان (Breast Cancer) را به نقشه جهان تشبیه کرده اند. آنها گفته اند که آزمایش هایی که در حال حاضر در بیمارستان ها استفاده می شود، نتایج گسترده‌ای داشته و بر اساس آن، انواع سرطان پستان را می توان به تقسیم بندی قاره های مختلف جهان تشبیه کرد.

تازه ترین یافته ها نقشه سرطان پستان را با جزئیات دقیق تری فراهم کرده است، به طوری که اجازه می دهد معادل «کشورهای مختلف» در نقشه جهان را در زمینه سرطان پستان تشخیص دهیم.
 
پروفسور کارلوس کالداس، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «سرطان پستان در واقع، یک بیماری نیست، بلکه 10 بیماری مختلف است.»
 
او افزود: «نتایجی که ما به دست آورده ایم، راه را برای پزشکان در آینده هموار می کند که نوع سرطان پستان زنان را تشخیص بدهند و همچنین نوع داروهای موثر و غیرموثر را، به شیوه بسیار کاراتری از آنچه اکنون ممکن است، مشخص کنند.»

 در حال حاضر سرطان های پستان بر اساس آنچه زیر میکروسکوپ دیده می شوند و آزمایش هایی که بر روی غده ها صورت می گیرد، دسته بندی می شوند.

سرطان هایی با «پذیرنده استروژن» باید به درمان های هورمونی نظیر تاموکسیفن جواب بدهند، و آنها که «پذیرنده های Her2» دارند، می توانند با هرسپتین مداوا شوند.

عمده سرطان های پستان، بیش از 70 درصد آنها، باید به درمان های هورمونی جواب بدهند. با این حال، واکنش آنها به درمان، به شدت با هم متفاوت است. پرفسور کالداس می گوید: «برخی خوب عمل می کنند، برخی خیلی بد. ما به وضوح، طبقه بندی بهتری نیاز داریم.»
 
مقیاس بی سابقه

تیم تحقیقاتی او نمونه های سرطان پستان از 2 هزار زن را در بیمارستان های بریتانیا و کانادا مورد بررسی قرار دادند. تحقیقات آنها، سلول های تومور را با جزئیات بسیار زیادی نشان داد.

 این تحقیق که محققان در بریتانیا و کانادا انجام دادند، نشان داد که شیوه تغییر سلول ها را وقتی که سرطانی می شوند، می توان در ده گروه طبقه بندی کرد، که آنها را اینتکلاس 1 تا 10 نام گذاشتند.

به گفته پرفسور کالداس این «شیوه ای کاملا جدید در نگاه کردن به سرطان پستان بود.»

هزینه این تحقیق از سوی موسسه خیریه «تحقیقات سرطان بریتانیا» تامین شده است. دکتر هارپال کومار، مدیر عامل این موسسه گفت: «این بزرگ ترین تحقیقی است که با جزئیات، به ژنتیک تومورهای پستان می پردازد.»

 پیش از اینکه پزشکان بتوانند از آن استفاده کنند، محققان باید ثابت کنند که این دسته بندی ده گانه، واقعا به سود افراد مبتلا به سرطان است.

 بر اساس گزارش بی بی سی، یک سخنگوی وزارت بهداشت بریتانیا گفت: «ما همواره به دنبال بررسی راه های جدید برای پیشرفت در نتایج برای بیماران سرطانی هستیم و به همین دلیل است که بیش از 750 میلیون پوند سرمایه گذاری کرده ایم تا اطمینان یابیم که افراد، در مراحل ابتدایی تر، ابتلا به سرطانشان تشخیص داده می شود و به تازه‌ترین شیوه های درمانی دسترسی دارند.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha