جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 46329
سلامت نیوز: صدر در توضیحاتی خطاب به سنایی گفت: در حال حاضر دولت با مشکل دریافت مطالبات خود از بیمه‌ها مواجه است و به همین علت در هشت ماه اخیر مشکلاتی برای بیمه‌های درمانی پیش آمده است. البته امیدواریم با مصوبه جدید دولت درباره اختصاص اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی این مشکلات برطرف شود.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی از عدم پذیرش بیمه‌های خدمات درمانی از سوی مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت که متاسفانه تنها 10 درصد این مراکز، بیمه‌های خدمات درمانی را قبول می‌کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون، مهدی سنایی طی تذکری شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی امروز مجلس، با اعلام این مطلب اظهار داشت: با وجود اینکه مجلس در قانون هدفمندی یارانه‌ها و بودجه سالانه، ردیفی را برای درمان در نظر گرفته است اما همچنان مردم برای پرداخت هزینه‌های بیماری خود با مشکلات فراوانی رو برو هستند.
در همین زمینه شهاب‌الدین صدر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، توضیح داد: در حال حاضر دولت با مشکل دریافت مطالبات خود از بیمه‌ها مواجه است و به همین علت در هشت ماه اخیر مشکلاتی برای بیمه‌های درمانی پیش آمده است. البته امیدواریم با مصوبه جدید دولت درباره اختصاص اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی این مشکلات برطرف شود.
به گفته صدر، در قانون هدفمندی یارانه‌‌ها مقرر شده 50 درصد از درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یابد و در بودجه سال‌های 90 و 91 نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه شده است.
امیدوار رضایی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در ادامه توضیحات رییس جلسه، گفت: در بند «ب» قانون 33 برنامه پنجم توسعه نیز مقرر شده است 10 درصد از کل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت داده شود.
رضایی تاکید کرد: برای بررسی بیشتر در این زمینه جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت ترتیب داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha