جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 46330

کپسول های لاغری کمکی به فرد نمی کند و تنها مواد شیمیایی را وارد بدن می کند و این قرص ها به دلیل داشتن مواد شیمیایی به کبد و کلیه ی این افراد آسیب جبران ناپذیری می زند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک معتقد است: عمل های سنگین لاپاراسکوپی که شامل حلقه معده، بالن معده و کوچک کردن معده هستند فرد را با خطرات بسیاری مواجه می کند.

دکتر حمید عارف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این عمل ها با بیهوشی کامل صورت می گیرد اظهار داشت: فرد بعد از این عمل های سنگین مدتی دچار حالت تهوع و استفراغ می شود و تا یک هفته نمی تواند غذا بخورد.

وی درخصوص عمل های کوچک کننده معده گفت: این عمل ها چون به صورت عمل باز صورت می گیرد ممکن است با خونریزی معده همراه شود.

وی با اشاره به افرادی که این عمل ها در موردشان ضرورت پیدا می کند بیان داشت: این عمل ها فقط برای افرادی صورت می پذیرد که وزن بسیار بالایی دارند و هیچ راهی برای از بین بردن وزن اضافه در این افراد جوابگو نمی باشد.

این عضو جراحان پلاستیک ایران با اشاره به کاهش حجم معده گفت: در این عمل ها حجم معده تا 4/1 حد عادی کاهش میابد و فرد تنها می تواند به اندازه نصف لیوان غذا بخورد.

وی در خصوص بازگشت دوباره این افراد به حالت عادی و چاق شدن دوباره آنها بیان کرد: این بیماران در صورت مراعات نکردن رژیم های غذایی خاص، دوباره به حالت اول باز می گردند و معده آنها مجددا بزرگ می شود.

این فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک در مورد کپسول های لاغری که بسیار در کشور شایع شده است، گفت: این کپسول ها کمکی به لاغری فرد نمی کند و تنها مواد شیمیایی را وارد بدن می کند.

وی در خصوص عوارضی که این داروها به همراه دارد بیان کرد: افراد چاق معمولا دارای کبد چرب هستند و این قرص ها به دلیل داشتن مواد شیمیایی به کبد و کلیه ی این افراد آسیب جبران ناپذیری می زند.

این فوق تخصص زیبایی و جراحی پلاستیک در پایان گفت: این قرص ها و کپسول ها معمولا گیاهی نیستند و تبلیغاتی که برای کاهش دادن وزن صورت می گیرد، واقعی نیست و صحت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha