جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 46333

افرادی که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند و مدام از غذاهای سرد به حد وفور استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض بیماری ام اس قرار می‌گیرند.‌

سلامت نیوز: افرادی که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند و مدام از غذاهای سرد به حد وفور استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض بیماری ام اس قرار می‌گیرند.‌

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: افرادی که علاقه زیادی به خوردن ترشی، سرکه، تمر هندی، ماست، قره‌قروت و امثال آن دارند، اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند در معرض ابتلا به ام اس قرار می گیرند.

براساس این گزارش، اختلال در غدد درون‌ریز موجب می‌شود که سیستم داخلی بدن به هم ریخته و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج شود. پس می‌توان نتیجه گرفت. بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام اس نیز برای این گروه مؤثر خواهد بود این است که افراد زودرنج و حساس باید تلاش کنند تا تفسیر خود را از موقعیتهای اجتماعی به‌گونه‌ای تغییر دهند تا کمترین فشار روانی بر آنان وارد شود.

بنابر این گزارش، بهترین راهکار درمانی که در زمینه پیشگیری از بیماری ام.اس مؤثر است، پرهیز از بروز تنش در مناسبات بین‌فردی و سعی در کنترل احساسات و عواطف شخصی است.

این گزارش می افزاید، عموماً در بیماران مبتلا به ام اس، PH  خون گرایش به حالت اسیدی دارد و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تکرار شود، بیمار در معرض حملات مداوم قرار خواهد گرفت و حال بیمار به مرور رو به وخامت خواهد رفت.

بیماران مبتلا به ام اس علاقه وافری به مصرف غذاهای دارای حالت اسیدوز مانند ماست، بستنی، ترشی، تمر هندی، ماهی و امثال آن نشان می دهند ولی این‌ بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری جویند تا بدین وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورند. برای پیشگیری از این بیماری در سایر افراد نیز می‌توان مصرف متعادل مواد غذایی به ‌ویژه اجتناب از مواد غذایی اسیدی را توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha