سلامت نیوز: دبیر انجمن پزشكان كودكان ایران با بیان اینكه سازمان نظام پزشكی در برابر تخلفات پزشكی، محكم نمی‌ایستد، گفت: لازم است سازمان نظام پزشكی در مقابل متخلفان برخورد جدی داشته باشد.

دكتر محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود روابط مالی میان پزشكان و بیمارها، عنوان كرد: نجیب ترین قشر پزشكی، متخصصان كودكان هستند چرا كه روح لطیفی داشته و با كودكان كه روح پاكی دارند، در تماس‌اند.

وی ادامه داد: با این حال نمی‌توان منكر وجود روابط مالی میان برخی پزشكان متخصص و بیماران شد، چشم و هم چشمی در میان گروه پزشكی در پیدایش این پدیده بی تاثیر نیست. مشخص است زمانی كه یك پزشك به عنوان مثال روزانه 100 هزار تومان درآمد دارد و یك پزشك دیگر دو میلیون تومان درآمد دارد به طور حتم ارتباط پزشك دوم با پول بیشتر خواهد شد.

رییس انجمن فوق تخصصی عفونی كودكان در ادامه با اشاره به اینكه ما حتی پزشكانی داریم كه مبلغ مشخصی برای ویزیت دریافت نمی‌كنند و می‌گویند هر بیماری به هر میزان كه توان مالی داشت بپردازد، اظهار كرد: اما هستند در مقابل، پزشكانی كه اقدام به دریافت مبالغ كلانی از بیماران می‌نمایند.

وی ادامه داد: یك دلیل آن كه «زیر میزی» در كشورهای اروپایی و آمریكایی وجود ندارد، این است سیستم درمانی‌شان به صورت ضابطه مند عمل می‌كند. متاسفانه سازمان نظام پزشكی در مقابل تخلفات پزشكی محكم نمی‌ایستد. بلكه لازم است سازمان نظام پزشكی در برابر تخلفات پزشكی ایستادگی كند و به صورت جدی برخورد و تذكر دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha