سلامت نیوز: وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌ پزشکی٬ با تأکید بر این که آینده حوزه سلامت کشور تنها در گرو اختصاص اعتبارات لازم در سال ۹۱ است٬ گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستن٬ و متأسفانه برای درمان خود٬ خرید دارو و تجهیزات و دریافت خدمات پزشکی باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ که در مجلس حاضر شده بود در پاسخ به این سؤال که سال ۹۱ در حوزه بهداشت و درمان چگونه پیش‌بینی می‌شود٬ افزود: با تلاش پرسنل وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی همه برنامه‌ و نقشه‌ها در سال ۹۰ تدوین و به تصویب رسیده و مورد تأیید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط٬ رئیس‌جمهور٬ معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی با اعلام این که هم‌اکنون همه تکالیف وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی بر اساس برنامه پنجم توسعه انجام شده است٬ گفت: به‌طور حتم مدیریت جامع و کامل رمز اجرای موفقیت‌آمیز برنامه پنجم در حوزه سلامت به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام تمرکز و سعی مسئولان وزارت بهداشت و درمان به ارتقا بهره‌وری٬ رسیدگی بیشتر به مردم٬ افزایش حقوق جامعه و تحقق عدالت در حوزه سلامت و کاهش هزینه از جیب مردم محدود شده است.

وحیددستجردی با بیان این که هم‌اکنون در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند٬ یاد‌آور شد: متأسفانه مردم برای درمان خود٬ خرید دارو و تجهیزات و دریافت خدمات پزشکی باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر این که باید عمق و سطح خدمات بیمه‌‌ای در کشور افزایش یابد، افزود: هم اکنون بیمه‌ها بسیاری از خدمات و تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران از جمله داروهای گران قیمت بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج را پوشش نمی‌دهند.

دستجردی ادامه داد: باید به نحوی اقدام شود تا مردم در بخش درمان از جمله خرید دارو و بستری شدن در بیمارستان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی با تأکید بر این که آینده حوزه سلامت کشور در گرو اختصاص اعتبارات لازم در سال ۹۱ است٬ تصریح کرد: به طور حتم اگر در سال ۹۱ اعتبار خوبی برای حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شود آینده روشن و اگر دوباره مسائل سال‌های قبل تکرار شود آینده تاریکی را برای این حوزه پیش‌بینی می‌کنم.

چندی پیش مرضیه دستجردی وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با توجه به مشکلات بخش درمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب لایحه بودجه ۹۱، تمهیداتی بیاندیشند تا وقتی مردم بیمار می‌شوند، بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «اگر فردی بیمار شد جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد»٬ محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha