سلامت نیوز: وزارت بهداشت موظف شد ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ دستورالعمل نظام ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری، نسبت به اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و اصلاحات بعدی آن در تمامی مناطق شهری کشور اقدام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی، با تعیین نقشه تحول نظام سلامت موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، دولت؛ وزارت بهداشت، را موظف کرد ظرف دو سال از تاریخ ابلاغ "دستورالعمل نظام ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری"، برای توسعه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و اصلاحات بعدی آن که به تصویب ستاد اجرایی کشوری می رسد، در تمامی مناطق شهری کشور اقدام کند.

بر اساس این گزارش، همه وزارتخانه ها، سازمانها و دستگاههای مربوط موظف به تأمین زیرساختها و همکاری لازم به منظور استقرار برنامه یادشده هستند همچنین، وزارت بهداشت موظف است ظرف 6 ماه سامانه جامع اطلاعات بهداشت محیط کشور را راه اندازی کند.

این گزارش حاکیست، تمامی موسسات و سازمانهای دولتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، شهرداریها و دانشگاهها موظفند داده های خود را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهند تا در این سامانه مورد استفاده قرار گیرد.

بر این اساس، دستگاههای ذیربط برای اجرای کامل مقررات بهداشتی بین المللی مصوب سال(2005) میلادی تا پایان دی ماه 1391 اقدام کرده و برنامه عملیاتی سازمان متبوع خود را در چارچوب راهبردها و اهداف مندرج در آن تدوین و برای اجرا به ادارات استانی خود ابلاغ کند و وزارت بهداشت بر حسن اجرای این بند نظارت می کند.

وزارت بهداشت موظف است با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمانهای ذیربط برای تدوین سند ملی ایمنی و سلامت روغنهای خوراکی و اصلاح الگوی مصرف اقدام کند.

این گزارش می افزاید، براساس این مصوبه، دولت؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرده است، ساختار و منابع مالی لازم برای تجهیز مرکز تحقیقات حلال را با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به عنوان یک طرح ملی در سازمان غذا و دارو فراهم کند.
این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha