سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حقوق پزشکان در درمانگاهها و کلینیکهای بیمارستانهای دولتی تحت عنوان کلینیکهای ویژه از امسال افزایش می‌یابد و تعرفه خدمات ویزیت سرپایی آنها از تعرفه دولتی بیشتر می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس، افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقا و بهبود کیفیت خدمات درمانی در کشور و افزایش رضایمندی مردم افزایش تعرفه خدمات سرپایی در درمانگاههای بیمارستانهای دولتی است.

وی گفت: کلینیکهای ویژه اکنون تقریباً در همه بیمارستانهای دولتی کشور فعال هستند و خود بیمارستانها از محل اعتبارات و درآمدهای خود مبالغی را به عنوان مابه التفاوت به پزشکان می‌پردازند تا انگیزه آنها برای حضور در کلینیک بخش دولتی و خدمات مناسب به مردم بیشتر شود که موجب تشویق آنها شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: این کار با تأمین بودجه نظام درمانی جدید و با اختصاص حدود 200 میلیارد تومان از آن به این بخش امسال به شکل کاملتری اجرا می‌شود به طوری که تعرفه خدمات آنها بیش از تعرفه دولتی و البته کمتر از تعرفه بخش خصوصی خواهد بود.

امامی رضوی در مورد میزان افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی در سال جاری گفت: همان طور که قبلاً اعلام شده پیشنهادهای وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی و تشخیصی به شورای عالی بیمه رفته است و منتظر تشکیل جلسه این شورا برای جمع بندی نهایی و ارسال رسمی پیشنهاد برای تصویب به دولت هستیم و اتفاق جدیدی نیفتاده است.

وی پیش از این از پیشنهاد افزایش 25 درصدی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه سخن گفته بود که تصویب آن بعد از مشخص شدن بودجه امسال انجام می‌شود.

بعد از آن البته وزیر بهداشت اعلام کرد که هنوز میزان دقیق افزایش تعرفه های پزشکی مشخص و جمع بندی نشده است ضمن اینکه تلاش می شود این تعرفه‌ها پس از تشکیل شورای عالی بیمه سلامت که مطابق قانون مرجع قانونی و صالح تصویب این تعرفه هاست و در این شورا مصوب شود اما اگر این شورا به موقع تشکیل نشود، تعرفه‌های پیشنهادی در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha