در حالی که هنوز جدال میان مجلس و دولت بر سر ماندن یا نماندن سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد‏، تازه‌ترین خبر‌ها از احتمال آمدن سید شهاب الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی به این سازمان حکایت دارد.

سلامت نیوز : در حالی که هنوز جدال میان مجلس و دولت بر سر ماندن یا نماندن سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد‏، تازه‌ترین خبر‌ها از احتمال آمدن سید شهاب الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی به این سازمان حکایت دارد.
به گزارش ایلنا,ابوالفضل فتح‌اللهی از اعضای کانونعالی انجمهای صنفی کارگری ایران از احتمال انتصاب شهاب‌الدین صدر در سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی خبر داد. هرچند هنوز صحت این خبر تایید نشده است اما کانون‌عالی انجمنهای صنفی کارگری ایران از طریق هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در جریان این جابجایی قرارگرفته است. به گفته فتح‌الهی صرف نظر از قطعی نبودن جایگزینی صدر به جای سعید مرتضوی، سابقه حضور و فعالیت شهاب الدین صدر در سازمان نظام پزشکی و اسناد پزشکی از نکات مثبت این نامزد احتمالی محسوب می‌شود. پیش از این نیز برخی دیگر از اعضای این كانون از احتمال جابجایی صدر و مرتضوی خبر داده بودند. ما بعضی دیگر از فعالان کارگری با طرح این دیدگاه که ماندن یا نماندن قاضی سابق سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی تنها در حوزه اختیارات دولت است، معتقدند که باید در صحت خبر جابجایی مرتضوی با شهاب الدین صدر تردید کرد زیرا این مسئله بیشتر حال و هوایی تبلیغاتی و سیاسی دارد.
علی دهقان کیا از اعضای کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: در هر صورت مطابق قانون عزل و نصب و یا قبول استعفای مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی جز اختیارات وزارت کار و تعاون و یا نهاد ریاست جمهوری است. این فعال كارگری با یادآوری اینکه به رغم حساسیت نمایندگان مجلس بر سر ادامه حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی هنوز دولت حاضر به قبول استعفای وی نشده‌است می‌گوید: تا زمانی که موافقت قطعی دولت با این مسئله اعلام نشود باید در صحت تمامی خبرهای مرتبط با عزل نصب مدیران سازمان تامین اجتماعی تردید کرد. همچنین علی مطهری از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر جابجای مرتضوی با صدر به ایلنا گفت: در رابطه با اینکه آیا شهاب الدین صدر بعد از مرتضوی گزینه مناسبی برای تصدی سازمان تامین اجتماعی است، تصریح کرد: این موضوع هنوز قطعی نشده است تا بتوان در مورد آن اظهار نظر کرد. اما با همه این احوال با توجه به واكنش نمایندگان مجلس و مسئله رد صلاحیت شدن آقای صدر در نهمین دوره انتخابات مجلس به نظر می‌رسد قرارگرفتن او در صدر سازمان تامین اجتماعی جنجال دوباره‌ای را باعث شود. دکتر شهاب الدین صدر که 51 سال سن داشته و دارای تخصص فیزیولوژی (قلب و غدد درون‌ریز) نیز هست علاوه بر داشتن سابقه حضور در ادوار چهارم، پنچم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی سوابق دانشگاهی نیز دارد. در کارنامه کاری او همچنین مواردی از حضور و فعالیت در سازمان هلال احمر، فرهنگستان علوم پزشکی، پزشکی قانونی نیز وجود دارد.
زمزمه‌های انتصاب صدر به عنوان مدیرعامل جدید تامین اجتماعی پس از آن مطرح شد که نمایندگان مجلس هفته گذشته در ازای قول شرف قاضی سابق سعید مرتضوی مبنی کنارگیری از سازمان تامین اجتماعی از استیضاح شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چشم پوشی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha