چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4636

با توجه به اینکه ما در عصر سرعت و تغییر زندگی می کنیم، در کارها و مشاغل نیز با تغییراتی رو به رو می شویم. این تغییرات موجب بروز فراز و فرودهای روحی می شود و این امری طبیعی است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از بی.بی.سی تشخیص صحیح حالات روحی ازآن جهت حائز اهمیت است که بسیاری از شاغلین با تغییرات کاری انگیزه شان نسبت به کار افزایش یا کاهش یافته و در موارد کاهش، گاهی اوقات آن را با افسردگی اشتباه می گیرند.

افسردگی برای تعیین جهت مقابله با آن اهمیت دارد . چنانچه شما دچار افسردگی در محیط کار شده باشید نخستین مشکلاتی که برایتان رخ می دهد اختلال در تمرکز و حافظه است. در پردازش اطلاعات دچار مشکل می شوید. نسبت به همه چیز حساس و زود رنج شده و در انجام امور کند می شوید. همکاران متوجه این تغییر در شما می شوند حتی اگر در مورد آن صحبت نکنند.

البته توجه داشته باشید که تغییر لازمه هر کاری است پس اگر با تغییر در کارمان حال بدی پیدا می کنیم باید با واقع بینی بر آن غلبه نماییم.
چنانچه احساس بدی نسبت به کارتان پیدا کرده اید که  در نحوه عملکرد شما اختلال ایجاد کرده باشد باید آنرا جدی گرفته و برای درمان آن با متخصص مشورت نمایید.

پس اطلاعات و ارتباطات خود را گسترش دهید تا با افزایش سطح آگاهی از چگونگی تغییرات کار بر موضوع مسلط شوید و آرامش خود را باز یابید. 

بپذیرید که انسانها قرار نیست همیشه و در همه حال شاداب و با نشاط باشند. بعضی اوقات نیز افراد به دلیل خستگی یا ناراحتی از موارد گوناگون چند روزی احساس بی حوصلگی و بی انگیزگی می کنند اما دوباره همه چیز به حالت قبل باز خواهد گشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha