مدیرعامل شرکت تولید لبنیات پاک می گوید که با ارسال پیامک به دامداران کشور نرخ خرید شیر را از 630 به 800 تومان افزایش داده اما بازهم نتوانسته شیر مورد نیاز کارخانه خود را تامین کند.

سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت تولید لبنیات پاک می گوید که با ارسال پیامک به دامداران کشور نرخ خرید شیر را از 630 به 800 تومان افزایش داده اما بازهم نتوانسته شیر مورد نیاز کارخانه خود را تامین کند.
به گزارش خبرآنلاین مرتضی تمدن استاندار تهران همراه با علی مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مسئولان بازرگانی و تعزیرات استان به طور سرزده برای بررسی دلایل گران شدن قیمت لبنیات و شیر در کشوراز شرکت لبنیات پاک بازدید کردند
اسفندیاری مدیرعامل شرکت پاک در پاسخ به انتقادات استاندار تهران و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: دلیل اینکه مجموعه پاک را انتخاب کردید نمی‌دانم اما باید بگویم که این مجموعه تقریبا دولتی است. بیش از 50 درصد سهام متعلق به بنیاد و بیش از 30 درصد هم متعلق به ارگان‌های دولتی و وزارتخانه‌هاست. من هم که مدیرعامل هستم در واقع یک کارمند هستم.
 مدیرعامل این شرکت تولید محصولات لبنی در مورد اظهارات استاندار تهران گفت: شما می گوئید چرا عرضه شیر کم شده ست. من می گویم ظرفیت کارخانه من روزانه 500 تن شیر است ولی الان به 226 تن رسیده است یعنی حدود 30 درصد کاهش داشته ایم.
 وقتی ما نمی توانیم شیر مورد نیاز خود را تامین کنیم چکار کنیم. من هم رفتم پیامک زدم به تمامی دامداران کشور که شیرتان را 800 تومان می خرم. یعنی 200 تومان بالاتر از نرخ مصوب و قانونی ولی با این قیمت هم نتوانستم شیر مورد نیازم را تامین کنم.

دیگر نمی توانم کارمند اخراج کنم
مدیرعامل این شرکت گفت: آقایان مسئول که اینجا برای بازرسی از مجموعه من آمده اید بنده دیگر نمی توانم کارمند اخراج کنم. اسفند ماه سال گذشته من 250 نفر از کارمندانم را اخراج کردم چون دیگر توانایی تامین مخارج را نداشتم.
 در مدت یک سال برای خرید یک لیتر شیر از 580 تا 860 تومان پول دادم. همچنین مهر ماه سال گذشته به ازای هر لیتر شیر 580 تومان، آبان ماه 605، آذرماه 627، دی ماه 649، بهمن ماه 680 و اسفند ماه 725 تومان پول پرداخت کردم. در حالی که فروردین ماه 91 من هر لیتر شیر را 821 تومان خریدم و نیمه دوم فروردین 860 تومان پول دادم. من شیرهای مورد نیازم را گران تر از نرخ بازار از شرکتهای دامپروری دام چی، مکسا، قیام اصفهان و پنج شرکت دیگر تامین می کردم. جناب آقای دکتر تمدن به خدا شیر در کشور نیست و شما می گوئید هست.

 مدیر عامل شرکت پاک تاکید کرد: سال قبل شرکت من 400 میلیارد تومن فروش داشت و بر اساس 5 درصد سود، حدود 20 میلیارد تومان سود کردیم ولی سال گذشته 5 میلیارد تومان ضرر داشتیم اگر مشکل ما برطرف نشود تا 6 ماه آینده ورشکست می شویم.
 وی افزود: این شرکت 60 سال است دارد کار می کند پس نمی توانید بگوئید مدیریت ما مشکل دارد. شما بروید ببینید ما چقدر پول انرژی مانند آب و برق و گاز می دهیم و مهمتر از همه پول شیر است که واقعا گران شده است.

تمدن در مورد اظهارات وی در مورد هزینه انرژی گفت: این پولها را حساب کردیم که شیر شده مثلا هزار تومان و الا همان 400 تومان بود.
 استاندار تهران از مدیرعامل این شرکت سوال کرد: شما چقدر نرخ شیر را گران کردید؟ که وی گفت 40 درصد که 27 درصدش قانونی بوده است.

لیدر گرانی شما هستید !
بعد از این اظهارات معاون پشتیبانی استاندار تهران.نعمت الله ترکی خطاب به مدیر عامل این شرکت گفت: آقای محترم قیمت توافقی برای خرید شیر از دامداران لیتری 630 تومان بوده است بعد جنابعالی بعد از جلسه پشت پرده رفتید و اعلام کردید من 700 تومان می خرم
 ترکی گفت: من به جرات می توانم بگویم که شرکت شما لیدر اصلی گران شدن شیر در تهران و کشور است. بعد شما می گوئید من 5 میلیارد تومان ضرر کردم مگر می شود کسی با افزایش 40 درصدی محصولاتش ضرر کند.

 مدیرعامل این شرکت در پاسخ گفت: این شرکت 400 خودرو توزیع دارد، 10 درصد هزینه خودروها و 11 درصد هم سوپر مارکتها و برای هر بطری شیر هم باید 200 تومان هزینه پاکت و بطری بدهم. استاندار تهران گفت: ما تمام اینها را محاسبه می کنیم و مطمئن باشید با عدالت محاسبه می شود.
 مدیرعامل این شرکت خطاب به استاندار تهران گفت: شما که مدعی هستید شیر هست بنده می گویم همین الان 400 تن شیر می خواهم بروید برای من بخرید. مطمئن باشید با 800 تومان هم به شما نمی دهند.

آمارها دروغ است  شیر نداریم!
تمدن گفت: شیر تولیدی تهران بیش از نیاز مصرف مردم است پس این شیرها کجا می رود آیا توی جوب ریخته می شود. که مدیرعامل این شرکت در پاسخ گفت: ببخشید این آمارها دروغ است در این کشور 11 میلیون تن شیر تولید نمی شود بلکه 6 میلیون شیر تولید می شود.
 ترکی در ادامه گفت: شما عصبانی نشوید فقط بگوئید شیرهای گران قیمت را از کجا تهیه می کردید تا ما به حسابشان رسیدگی کنیم.
 علی مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات کشور در ادامه این مناظره گفت: شما که مدعی هستید شیر را گران کردند تا نتوانید بخرید چرا به مسئولان نگفتید. چرا فریاد نزدید. بعد رفتید پیامک زدید که من 800 تومان می خرم این کدام منطق است.
 وی در پاسخ گفت: بنده هزاران نامه نوشتم و اسنادش هم موجود است. آقایان توجه نکردند من هم فقط 5 روز است که قیمت را گران کردم.
 وی گفت: 40 درصد تولید شیر کشور با این شرکت است ولی بنده رفتم برای تهیه مواد اولیه و ... ال سی باز کردم تجار رفتند بانک صادرات دبی پول بگیرند گفتند دلار نداریم بهتر است اینها را هم ببینید. استاندار گفت: در این موضوع وارد نشوید این بحث دیگری است شما تخلف کردید و باید پاسخ دهید.
 بعد مرتضی تمدن استاندار تهران گفت: شما تمامی اسناد خود را برای بررسی تحویل دهید. و استاندار به ترکی دستور داد تا میزان تخلفات کارخانجات را به تعزیرات گزارش کنند.
تمدن: میزان تخلفات کارخانجات رسما اعلام خواهد شد

 وی ادامه داد: از فردا میزان تخلفات کارخانجات را رسما به سازمان تعزیرات اعلام خواهیم کرد و به هیچ‌وجه نباید چه در حق تولیدکننده و چه در حق مصرف‌کننده اجحاف شود.
 مژدهی‌پور از اسفندیاری پرسید چرا بدون اطلاع و موافقت سازمان حمایت 12 درصد قیمت را بالا بردید که اسفندیاری گفت: اطلاع دادیم و بالا بردیم.
 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما فعلا با این تخلف برخورد خواهیم کرد تا قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانند اما مسئولان هم باید بررسی کنند که اگر ادعاهای آن‌ها منطقی است به سرعت به خواسته آنها رسیدگی شود.
 وی گفت: در روزهای اخیر 13 دامدار در استان تهران به دلیل عدول از قانون 1.5 میلیارد تومان جریمه شدند زیرا حق نداشتند قیمت شیر را افزایش دهند که در این میان حتی خود رئیس اتحادیه هم 150 میلیون جریمه شد.

تمدن: ثابت می‌کنم شیر گران نشده بلکه کارخانه‌داران آن را گران‌ کردند
 استاندار تهران اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند قیمت دلار بالا رفته یا سکه بالا رفته و باید شیر را گران کرد این چه ربطی دارد. الان کارخانه‌های شیر به مصرف کننده رحم نمی‌کنند. بنده با عدد و رقم ثابت می‌کنم که شیر در کشور گران نشده و کارخانه‌داران شیر را گران کردند.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: شاید مردم مجبور باشند با قیمت 2 هزار تومان هم بخرند، این دلیل نمی‌شود که چون مردم مجبور هستند محصولی را مانند شیر تهیه کنند، پس آن را به هر قیمتی بفروشید. آیا برای اینکه کارگرت را اخراج نکنی و به قول خودتان سقف تولید حفظ بشود،‌ می‌توانی خارج از تصمیمی که حاکمیت گرفته است قیمت‌ها را هفتگی افزایش بدهید؟
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha