چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4637

هر ساله تعدادی از دانش آموزان در پایان فصل امتحانات با عدم موفقیت روبه رو می شوند اما انچه مهم است نگرش والدین و نحوه رفتار آنها با فرزندانشان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر کارشناسان تربیتی معتقدند که سرزنش و انتقاد بیش از حد به مراتب بدتر از سکوت است.  سرزنش مداوم تاثیری در وضع فعلی ندارد و موجب بهبود اوضاع نمی شود. فقط با این کار چنان بار گناهی برروی قلبشان می گذارید که احساس ناامیدی و یاس از آینده در آنها قوت می گیرد.

 به یاد داشته باشید وقتی افراد دچار ناکامی می شوند، خودشان بیشتر از همه ناراحت هستند و خودشان را سرزنش می کنند. پس افزودن فشار روحی بیشتر بر دوششان لازم نیست.

مشکل شکست آنها در درس، یک شبه ایجاد نشده که به محض گرفتن کارنامه سریعاً مورد بازخواست قرار گیرند . مطمئن باشید اگر بمباران سوالات تنبیه گونه خود را کاهش دهید، خودشان به شما نزدیک شده و از آنجایی که نیاز به گفتگو دارند در مورد علت با شما صحبت خواهند کرد.

کارشناسان تربیتی توصیه می کنند  که اگر مرتب به قضاوت دیگران در مورد خود و خانواده مان فکر کنیم، اعتماد به نفس را از فرزندان می گیریم. پس با قبول شرایط و درس گرفتن از آن باید به فرزندان بیاموزید که عواقب کارهای خود را بپذیرند نه اینکه از دیگران بگریزند.

دانش آموز به دلیل شکست و نرسیدن به هدف مورد نظر ممکن است کمی منزوی – عصبی – بی اشتها یا کم خواب شود . فقط به او زمان بدهید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha