معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برنامه پزشك خانواده در سال جاری و در تمام استانها بنا بر توان دانشگاه‌های علوم پزشكی آغاز خواهد شد.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ؛ دكتر علیرضا مصداقی نیا در مراسم رونمایی از نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع كه با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: اقدامات بزرگی طی چند سال اخیر در كشور صورت گرفته و به خوبی اجرایی شده است. یكی از این برنامه‌ها، قانون هدفمندی یارانه‌ها بود كه توفیق زیادی به دنبال داشت.

وی گفت: در اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع صحبت از یك تحول بزرگ در نظام سلامت كشور است. از سالها پیش نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی به صورتی قدرتمند در كشور فعالیت دارد و اكنون بیش از 20 هزار خانه بهداشت همراه 50 دانشگاه علوم پزشكی در كشور فعالند. بر این اساس برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع از توانمندی بالایی برخورداریم.مصداقی نیا با اشاره به تاكید برنامه پنجم توسعه بر لزوم اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: مجلس حمایت جدی از اجرای این برنامه دارد. ریاست جمهوری نیز با تاكید بر لزوم اجرای این برنامه، دستور اجرای دو ساله آن را داده‌ و دستور تامین اعتبار مالی برای تمام مباحث برنامه پزشك خانواده را صادر كرده‌ است. بر این اساس دولت و مجلس بر اجرای این برنامه تاكید دارند.

معاون بهداشتی وزیر بهداش افزود: نسخه 02 برنامه پزشك خانواده به تایید ریاست جمهوری رسیده و ابلاغ شده است. هیچ برنامه‌ای به اندازه پزشك خانواده نمی‌تواند عدالت محور باشد و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی را در تمام مناطق كشور تامین كند. در مجموع برای اجرای برنامه پزشك خانواده همه چیز آماده است.به گفته وی دستورالعمل 02 برنامه پزشك خانواده پس از احصاء مشكلات این برنامه در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری تدوین شد. مهمترین تفاوت نسخه 02 این برنامه با نسخه قبلی آن چگونگی به كارگیری پزشكان و نیروهای تیم سلامت است.مصداقی نیا ادامه داد: همچنین در نسخه 02 نحوه قراردادها با تیم سلامت تسهیل شده است و به نظام پرداخت نیز به خوبی اشاره شده است. همچنین دوره‌های آموزشی و همكاری مشترك وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر برای استان‌های مختلف كشور برگزار شده و این روند همچنان ادامه دارد. از روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی درخواست داریم تا زیر نظر استانداری‌ها، عملا كار اجرای برنامه پزشك خانواده را شروع كنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی برنامه عملیاتی خود را برای اجرای برنامه پزشك خانواده به ستاد وزارت بهداشت ارسال كرده‌اند و این برنامه‌ها در دست بررسی است. بر این اساس برنامه پزشك خانواده در سال جاری در تمام استانها و بنا بر توان دانشگاه‌های علوم پزشكی آغاز می‌شود. امیدواریم رقابتی همه جانبه را برای گسترش برنامه پزشك خانواده به جمعیت شهری شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha