وزیر بهداشت از اجرای طرح شاخص‌های 52 گانه عدالت در سلامت در سراسر كشور خبر داد و گفت:‌ در نیمه اول امسال باید اولین گزارش تحقق شاخص‌های 52 گانه را به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اعلام كنیم.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ؛ مرضیه وحید دستجردی در مراسم رونمایی از نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع با بیان اینكه باید شاخص‌های 52 گانه عدالت در سلامت در سراسر كشورمحقق شود، اظهار كرد: استاندار‌ی‌های كشور باید مسئولیت اجرای این موضوع را برعهده داشته باشند.

وی با بیان اینكه باید در كنار هر شهروند ایرانی یك پزشك به عنوان پزشك مشاور حضور داشته باشد، اظهار كرد: با توجه به عزم همگانی همه دستگاه‌ها امید است این موضوع جامه عمل به خود گیرد.وی با تاكید بر اینكه مردمی كه وارد برنامه پزشك خانواده می‌شوند باید از خدمات حداكثری برخوردار شوند، اظهار كرد: در این برنامه مردم كمترین هزینه‌ها را از جیب می‌پردازند چرا كه در نسخه 02 مردم برای معاینه و دارو هیچ هزینه‌ای را از جیب نمی‌پردازند و زمانی كه نظام ارجاع انجام شود فرانشیز 10 درصدی بستری نیز به 5 درصد كاهش می‌یابد.وزیر بهداشت با تاكید براینكه بیماران خاص و صعب العلاج در این سیستم مورد درمان قرار می‌گیرند، خاطرنشان كرد: در درازمدت نیز حتما كاهش بیمه‌ها از نظر منابع و اعتبارات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینكه باید در تامین و ارتقای سلامت مردم بكوشیم، اظهار كرد: بر این اساس می‌توانیم به سایر شاخص‌های كشور كه مورد انتظار است دست یابیم.دستجردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی سال 89 مبنی بر اینكه سلامت باید در همه برنامه‌های كشور بویژه در برنامه پنجم توجه شود، اظهار كرد: خوشحالیم كه در این برنامه به سلامت به خوبی پرداخته شده است و در بندی از آن اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع مسئولیتی برعهده دستگاه‌های مختلف گذاشته شده است.وی افزود: امروز نیز در برهه حساس و تاثیرگذار در كشور قرار داریم. برهه‌ای كه همه دستگاه‌های كشور در ستاد ملی برای اجرای این برنامه حضور جدی دارند. برنامه‌ای كه در 40 كشور دنیا اجرا شده است و موفقیت‌های خوبی نیز كسب كرده است.

وی با بیان اینكه امید است در این برهه كه نیاز به اصلاح ساختار در امور سلامت مردم احساس می‌شود بتوانیم عدالت در سلامت را محقق كنیم، تصریح كرد: امید است در این برنامه بتوانیم شاخص‌های سلامتی را ارتقا، هزینه‌های جیب مردم را كاهش و با دسترسی به ارائه خدمات رضایت مندی مردم را جلب كنیم. همچنین بتوانیم هزینه‌های كمرشكن را حذف كنیم.دستجردی با بیان اینكه وقتی بحث نظام ارجاع مطرح می‌شود همه مسئولین از آن حمایت می‌كنند، اظهار كرد: از سوی دولت دستور تامین اعتبار برای اجرای این برنامه صادر شده و مقرر شده است به جای اجرای این برنامه در 5 سال، ظرف 2 سال این برنامه اجرا شود.وی با اشاره به گسترش شبكه PHC در سراسر كشور از برگزاری جشن تكمیل خانه‌های بهداشت در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: با ساخت بیش از 2 هزار خانه بهداشت در طی دو سال اخیر، تعداد این خانه‌ها به بیش از 20 هزار خانه بهداشت رسیده است.

وی افزود: این شبكه بزرگ كه به ارائه خدمات درمانی می پردازد موجب در دسترس بودن این خدمات برای مردم در سراسر كشور می‌شود.دستجردی با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشتی از جمله مرگ و میر نوزادان،‌ كودكان زیر یك تا پنج سال، مرگ ومیر زنان باردار و بیماری‌های مالاریا گفت: مردم ما شایسته ترین مردم هستند بنابراین باید كیفی ترین و بهترین خدمات لازم به آنان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha