مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت از بدهی بیش از یكصد میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت انتقاد كرد.

سلامت نیوز : مهندس رضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیمه های تجاری به رغم دریافت 10 درصد شخص ثالث، سرنشین و مازاد از مردم، هنگام صدور هر بیمه نامه نسبت به واریز سهم وزارت بهداشت به منظور درمان رایگان مصدومان تصادفات اقدام نمی‌كنند.

وی با اشاره به بدهی‌ بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه بیمه‌های تجاری بیش از یكصد میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهكارند. بیمه‌های آسیا، پارسیان، ملت و توسعه همچنان جزو بدهكارترین بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت هستند.مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: سال گذشته قصد شكایت قضایی از بیمه‌های تجاری داشتیم، اما با توجه به جلسات برگزار شده از این موضوع صرف نظر كردیم؛ چرا كه این بیمه‌ها قول دادند مطالبات وزارت بهداشت را به روز پرداخت كنند. اما با وجود پیگیری‌های متعدد این موضوع هنوز محقق نشده است.

به گفته وی، طبق قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، درمان مصدومان رانندگی باید رایگان و بر اساس تعرفه‌های دولتی صورت گیرد. هر چند وزارت بهداشت در دریافت مبالغ این موضوع با مشكل روبرو است، اما هیچ خللی در خدمت رسانی به بیماران نداشته است و همچنان طبق قانون، مصدومان تصادفی به صورت رایگان درمان می‌شوند.وی گفت: این قانون از جمله قوانین مترقی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه است كه ارتباط مالی میان بیمار و بیمارستان را به طور كامل قطع كرده و رضایت‌مندی بیماران را حتی تا صد در صد افزایش داده است.مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت در خاتمه همچنین خاطرنشان كرد: امسال به صورت جدی دریافت مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری را پیگیری خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha