شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 46405
سلامت نیوز: موخوره کابوس زندگی دختران جوان است و بیشتر در موهای خشک یا شکننده دیده می‌شود. بهترین درمان موخوره این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید تا مو‌خوره‌ها از بین بروند.

آیا جزو افرادی هستید که همیشه نگران سلامت موهایشان هستند؟ آیا از دست موهای خشک و شکننده خود به ستوه آمده‌اید؟ از اینکه موهایتان همیشه دچار مو خوره می‌شوند خسته شده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است اصلا نگران نباشید؛ راه‌حل شما پیش ماست. ماسک‌های خانگی معرفی شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند تا بدون صرف هزینه‌های سرسام‌آور و خرید محصولات شیمیایی اغلب بی‌فایده، مشکلات موهایتان را حل کنید. با ما همراه شوید.


ماسکی برای موهای خشک و شکننده
این ماسک محبوب مادربزرگ‌ها از عسل و روغن زیتون تهیه می‌شود. با اختصاص اندکی زمان برای تهیه این ماسک می‌توانید موهایتان را تغذیه و تقویت کنید و درخشندگی و شادابی را به موهای خشک و شکننده‌تان برگردانید.
مواد لازم: عسل(2 قاشق غذاخوری)، روغن زیتون (1 قاشق غذاخوری)
روش استفاده: روغن زیتون و عسل را با هم مخلوط کنید و روی موهایتان قرار دهید. موهایتان را با پارچه یا یک نایلون ببندید و اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی موهایتان بماند. البته اگر موهایتان می‌ریزد و شکننده است می‌توانید دو قطره عصاره گیاهی آویشن را به شامپویتان اضافه کنید. توجه داشته باشید شامپوهای ملایم با PH خنثی که با جنس موهایتان سازگار است تهیه کنید.

 
ماسک تخم‌مرغ برای موهای خشک
اگر موهایتان خشک است و در آرزوی موهای نرم و درخشان هستید تخم‌مرغ را دریابید. تخم‌مرغ می‌تواند خشکی موهایتان را از بین برده و نرمی و درخشندگی را به آنها بازگرداند.
مواد لازم: زرده تخم‌مرغ (1 عدد)، روغن زیتون (2 قاشق غذاخوری)، عصاره لیموترش(3 قطره)
روش استفاده: زرده تخم‌مرغ را با روغن زیتون بزنید؛ سپس عصاره لیموترش را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید حدود پنج دقیقه بماند. سپس موهایتان را با شامپوی روزانه‌ شست‌وشو دهید. اگر عصاره لیموترش در اختیار ندارید، باردار هستید و یا بچه شیر می‌دهید، به جای آن آب نصف لیموترش را بگیرید و به ماسکتان اضافه کنید.

 

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب برای موخوره
موخوره کابوس زندگی دختران جوان است و بیشتر در موهای خشک یا شکننده دیده می‌شود. بهترین درمان موخوره این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید تا مو خوره‌ها از بین بروند. استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی که ارزان نیز هستند می‌تواند موثر باشد و شما را از شر این مزاحم‌ها خلاص کند.
مواد لازم: روغن زیتون (3 قاشق غذاخوری)، عسل (3 قاشق غذاخوری)، سرکه سیب (2 قاشق غذاخوری)، عصاره گیاهی رزماری (2 قطره)
روش استفاده: روغن، عسل، سرکه سیب و عصاره رزماری را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی سرتان باشد سپس موهایتان را شست‌وشو دهید.


منبع: همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha