سلامت نیوز: رئیس یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران گفت: 75 درصد سرطان های بیماری های خونی بدخیم، ‌غیر بدخیم و بیماری های ژنتیك و متابولیك هم اینك در كشور قابل درمان است.

دكتر اردشیر قوام زاده كه به مناسبت برپایی " یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران " كه از روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه در تهران آغاز به كار می كند، سخن می گفت با اعلام این خبر گفت: خون بند ناف منبع مناسبی برای پیوند سلولی است. اما طی سال های اخیر و با استفاده از روش های جدیدتر، می توان این پیوند را از فرد غیرخویشاوند كه دارای سلول های همگن با بیمار است یا از خواهر و برادر بیمار كه دارای 50 درصد تشابه سلولی با وی است، ‌نیز استفاده كرد.

وی ادامه داد: به علت تحریم ایران و نبود امكان انتقال ارز با وجود عضویت ایران در بانك جهانی خون بند ناف و بانك های دیگر، استفاده از این بانك ها با مشكلاتی همراه است .

به گفته رئیس یازدهمین كنگره سراسری مدیكال آنكولوژی و هماتولوژی ایران، بهره گیری از سلول های بنیادی افراد نیم همگن كه در حال حاضر در ایران در حال انجام است، ‌بهترین شیوه برای رفع این معضل است و هم اینك ایران در خاورمیانه در زمینه بانك خون از غیر خویشاوند رتبه نخست را داراست.

 وی افزود : یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران که با حضور 20 میهمان خارجی ششم اردیبهشت ماه در تهران برپا می شود، فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا پزشکان داخل و خارج کشور به تبادل تجربیات موفق خود بپردازند.

دكتر قوام زاده تصریح كرد : در این کنگره میهمانانی از کشورهای امریکا، کانادا، فرانسه، سوریه، عراق، پاکستان و ... حضور خواهند داشت که در مورد جدیدترین روش های درمانی خود با پزشکان ایرانی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است، یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران از سوی انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران6 تا 8 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha