شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 46440

در حالی كه هنوز موضوع سیلاب پایتخت بحث داغ رسانه‌هاست و پس از آنكه مسئولان دولتی به مدیریت بحران شهرداری تهران ایراد گرفتند، ۱۸ استان كشور با مشكلات دچار بارش شدید و حتی سیل شدند.

سلامت نیوز: در حالی كه هنوز موضوع سیلاب پایتخت بحث داغ رسانه‌هاست و پس از آنكه مسئولان دولتی به مدیریت بحران شهرداری تهران ایراد گرفتند، ۱۸ استان كشور با مشكلات دچار بارش شدید و حتی سیل شدند.


آخرین خبرها می‌گویند بارش باران، تگرگ و طغیان رودخانه‌ها در ۱۸ استان كشور، جان یك كودك ۸ساله در یزد،‌یك كودك ۱۰ ساله طبسی و یك دانش‌آموز ۱۳ ساله در فومن را گرفت. آب خیابان‌های اصفهان، قم و شیراز را فرا گرفت و تردد برای شهروندان با مشكلات بسیاری همراه بوده است. سیل ۴۵ خانواده عشایری در خرم آباد را آواره كرده و طغیان رودخانه در كرج، پسربچه ۱۲ ساله‌ای را روانه بیمارستان بیمارستان كرده است.

* آبگرفتگی، مهمان ناخوانده قم و اصفهان بود. این اتفاق در قم باعث مختل شدن حرکت خودروها به مدت دو روز شد. در اصفهان نیز بارندگی بیش از ۶۰ میلی متر بود که مسبب ۵ میلیارد تومان خسارت به این استان شد.


* سیل، گیلان و مازندران را نیز برد. در شهرستان نور خسارات یک میلیاد و ۶۰۰ میلیون تومانی وارد شد اما در شهرهای استان گیلان باعث طغیان رودخانه ها و ابگرفتگی منازل مردم نیز شد. در این میان یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله فومنی نیز در سیل غرق شد.


* راه‌ها و اراضی كشاورزی در خراسان شمالی تخریب شد. این سیل یک میلیارد و پانصد میلیون تمان نیز به راه های این استان ضرر زد. مزارع کشاورزان بجنورد، مانه و سملقان نیز از بین رفت و پل محور اصلی آشخانه به کلاله نیز تخریب شد.


* دریاچه‌های مصنوعی در شیرازو اراك به راه افتاد. در شیراز بارندگی به حدی بود که خیابانهای محدوده بیشتر به دریاچه تشبیه می شود تا محل تردد خودرو! برخی از صاحبان واحدهای تجاری در اراک با چیدن آجر در مقابل آب مسیر خشکی را برای تردد به‌وجود آوردند و عابران مجبور بودند تا از نیمه خیابان که خشک مانده بود برای عبور و مرور استفاده کنند.
منبع: تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha