کانون ‌عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از طریق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در جریان احتمال انتصاب صدر به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی قرارگرفته است.

سلامت نیوز: کانون ‌عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از طریق هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی در جریان احتمال انتصاب صدر به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی قرارگرفته است.

قاضی سعید مرتضوی هم این فرصت را داشت تا طعم مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی را بچشد. برای او 28 اسفند1390روز خوشی محسوب می‌شد. روزی که او در مسند عالیترین مقام سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و این فرصت را به دست آورد تا معاونانش را انتخاب کند، یک سخنرانی مفصل در مجتمع فرهنگی هنری نگین غرب تامین اجتماعی تهران و در جمع پزشکان و پرستاران داشته باشد، به تشریح برنامه‌هایش بپردازد، با کارکنان سازمان تامین اجتماعی ملاقات حضوری داشته باشد و به آن‌ها سررسید 1391 و گل هدیه دهد، با قدرت جادویی خود بدهی‌های میلیاردی بلوکه‌شده سازمان تامین اجتماعی نزد دولت را آزاد کند، معافیت مالیاتی تامین اجتماعی را زنده کند، کلی هوادار در میان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در کشور بیابد و خلاصه محبوب قلوب و دل‌های آدم‌های خاص در بیرون و درون سازمان تامین اجتماعی شود، اما با همه این‌ها دوره صدارت قاضی مرتضوی هم رو به افول است و خبرها و شنیده‌ها حکایت از صدرنشینی دکتر «شهاب‌الدین صدر» نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر مسند مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی به جای قاضی سعید مرتضوی است. ابوالفضل فتح‌اللهی از اعضای کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از احتمال انتصاب شهاب‌الدین صدر در سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی خبر داده است. هرچند هنوز صحت این خبر تایید نشده اما به گزارش ایلنا، کانون ‌عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از طریق هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در جریان این جابه‌جایی قرارگرفته است.

این مساله حکایت از آن دارد که قول شرف سعید مرتضوی قبل از اینکه توسط خود او عملی شود شاید از سوی مافوق‌های او در دولت اجرایی شود. قول شرفی که با پافشاری دولت بر ماندن او بی‌رنگ شد و نتوانست بیشمار نمایندگان مخالف او درمجلس شورای اسلامی و افکار عمومی، بویژه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و جامعه کارگری و کارفرمایی را قانع کند و این روزها همه از استیضاح دوباره وزیر کار سخن می‌گویند.
 

صدر در ماراتن تامین اجتماعی سی‌ویکم می‌شود
دکتر شهاب‌الدین صدر، اکنون عنوان‌های نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نظام پزشکی را در کارنامه کاری خود دارد و اگر عنوان مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی را هم بتواند کسب کند، در حقیقت سی و یکمین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سال 1329 خورشیدی تاکنون است. وی که در جریان نامزدی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده بود، اکنون می‌تواند با خیال راحت آسوده از هرگونه تایید صلاحیتی به ساختمان قدیمی تامین اجتماعی در خیابان آزادی تهران پا بگذارد و با توجه به حمایت قریب‌الوقوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رایزنی دولتی‌ها با او و بدون داشتن دغدغه از جنجال‌های خبری، به رتق و فتق امور بیمه‌شدگان و البته مستمری‌بگیران بپردازد!

نمایندگان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مخالف قاضی سعید مرتضوی بدجوری احساس می‌کردند که به شخصیت و شان آنها توهین شده است. این مساله به قدری ذهن آن‌ها و افکار عمومی را دچار تشتت و اختلال کرده بود که تصمیم گرفتند هر جوری هست سعید مرتضوی را خانه‌نشین کرده و او را از گود خارج سازند. حتی گفته می شود گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حرکتی خودجوش تصمیم به طرح دوباره جمع‌آوری امضاء موافقان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی یکشنبه آینده (فردا) مجلس شورای اسلامی دارند. آنچه مسلم است مهم‌ترین موضوع کشور برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این روزها، کنار گذاشتن بی‌چون و چرای قاضی مرتضوی از مسند مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی است و شاید برای همین باشد که در رایزنی و لابی‌های صورت‌گرفته میان مجلسی‌ها و دولتی‌ها، معامله‌ای صورت گرفته باشد. ماندن شیخ الاسلامی در مسند وزارتخانه پر حاشیه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برابر جایگزینی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدر مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی!

این شایدعادلانه ترین معامله برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اواخر عمر کاری شان محسوب شود. معامله ای که طی آن« صدر» در صدر مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت .
 
ورود حاشیه‌نشین‌ها به متن بازی
شهاب‌الدین صدر هم به نوعی در صدر برخی ماجراها قرار دارد. از حضورش در سازمان پرحاشیه نظام پزشکی تا ارتقاء به نائب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تا برخی شایعات و اتهامات مالی و رد صلاحیت او در جریان برگزاری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی!

به نظر می رسد این روزها کمتر گزینه انتخابی برای صدرنشینی در مسند مدیرعاملی سازمان تامینن اجتماعی بی‌حاشیه و یا کم‌حاشیه باشد. این پدیده یعنی ورود و ظهور حاشیه‌نشین‌ها به متن البته بی‌دلیل و منطق نمی‌تواند باشد. دلیل و منطق آن‌، اما هرچه که هست برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، جامعه کارگری و کارفرمایی تنها و تنها یک معنا می‌تواند داشته باشد. اینکه آن‌ها نگران آینده خود و خانواده‌های‌شان هستند. اینکه آن‌ها نگران منابع مالی و هزاران میلیارد تومان اندوخته این سازمان هستند و نمی‌دانند که سرمایه‌ها و دارایی‌های‌شان چگونه سرمایه‌گذاری می‌شود، به کجا می‌رود و سهم آن‌ها در این سرمایه‌گذاری‌ها چگونه خواهد بود! این‌ها مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های فکری این جماعت به شدت آسیب‌پذیر، کم‌توقع و البته چشم‌انتظار است. حال که با عصای جادویی قاضی سعید مرتضوی کلیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد آنها از صدر که قرار است صدرنشین این سازمان پرحاشیه و جنجالی شود انتظار و توقع دارند تا گوشه‌چشمی هم به منافع فراموش‌شده بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارگران و کارفرمایان داشته باشد. بگذارید و اجازه دهید تا یک بار هم صدر و اولویت این سازمان عریض و طویل و متمول منافع مردم دردمند و زحمتکش باشد. هر چه باشد آن‌ها باید صدرنشین واقعی سازمان تامین اجتماعی باشند.

منبع: پایگاه خبری قانون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha