سلامت نیوز: رئیس مركز امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از آموزش هنجارها و ارزش های اجتماعی و دینی همگانی مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون تاب آوری با محوریت زنان و با به كارگیری مساجد كشور خبر داد.

مریم مجتهدزاده با اعلام اجرای طرح خانواده محور ساماندهی كودكان كار و خیابان با اولویت دختران اظهار كرد: ساماندهی كودكان كار و خیابان بدون توجه به توانمندسازی خانواده نتیجه بخش نخواهد بود و به همین دلیل طرح خانواده محور ساماندهی كودكان كار و خیابان با اولویت دختران در اولویت فعالیت های سال 91 مركز امور زنان و خانواده قرار گرفته است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه تامین اجتماعی در مركز امور زنان خانواده از اولویت های ماده 30 قانون برنامه پنجم توسعه است و در این برنامه توانمندسازی و پیشگیری از آسیب ها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با تشریح فعالیت های این مركز در این حوزه به ایسنا گفت: اجرای طرح آموزش همگانی مهارت های زندگی به یك میلیون نفر به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجرای طرح آموزش خانواده با اولویت ازدواج هایی با سن كمتر از پنج سال برای 200 هزار زوج، توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی با رویكرد دینی از جمله اقدامات مركز است كه با همكاری سازمان بهزیستی در سال جاری پیگیری می شود.

مجتهدزاده ادامه داد: اجرای برنامه های آگاه سازی با محوریت پیشگیری از آسیب های نوپدید با همكاری رسانه ملی، اجرای برنامه حمایت و افزایش توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر برنامه ها در این حوزه است.

وی در ادامه از توسعه 100 پایگاه سلامت اجتماعی در مناطق حاشیه ای و سكونت گاهی غیررسمی خبر داد و اعلام كرد: سامانه سلامت اجتماعی با اولویت اجرا و ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار در معرض آسیب راه اندازی می شود.

مجتهدزاده در پایان از افزایش حمایت ها و اجرای برنامه بازپروری زنان آسیب دیده و در معرض آسیب در مراكز مربوطه خبر داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha