یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 46456
سلامت نیوز: اگر چه مغز انسان عضله ندارد اما ورزش می‌تواند برای مغز هم مفید باشد. محققان می‌گویند با افزایش سن ورزش می‌تواند به تقویت حافظه و مهارتهای فکر کردن انسان کمک کند.

تازه این ورزش لازم نیست مانند ماراتون سخت و دشوار باشد. در بررسیهای تازه مشخص شده مردان و زنانی که دوچرخه سواری می‌کنند و یا ورزشهای کششی و هماهنگ به طور معمول 2 ساعت در هفته انجام می‌دهند، اگر 6 ماه این ورزش ر ادامه دهند؛ در حافظه و مهارتهای تفکر آنها پیشرفتهایی حاصل می‌شود. منظور از ورزشهای کششی ورزشهایی است که در آن عضلات اصلی کل بدن کشیده شده و تقویت می‌شود.

ورزشهای هماهنگ هم حرکات تعادلی و حرکات پیچیده دست و پا است که در نهایت با ورزشهای آزاد کننده عضلات (ریلکسیشن) پایان می‌یابد. متخصصان آلمانی معتقدند با ترکیب این ورزشها می‌توان حتی نتیجه بهتری گرفت. جالب است بدانید دوچرخه سواری اگر چه تاثیر بیشتری بر تناسب و سلامت قلب دارد اما حرکات کششی و هماهنگ تاثیر بیشتری بر توجه و سرعت فکر کردن دارد. بنابر این با ترکیب این دو ورزش می‌توانید سلامت جسم و فکر خود را تضمین کنید.

همانطور که می‌دانید به طور طبیعی با بالا رفتن سن ناحیه هیپوکامپ که مربوط به حافظه است چروکیده می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده بود که یک سال بعد از شروع ورزش در بزرگسالان مسن‌تر این ناحیه رشد کرده و تست حافظه هم بهتر می‌شود. اما این بررسی تازه نشان داده که در میانسالان 40 تا 56 ساله هم ورزش می‌تواند برای مغز مفید باشد.

متخصصان می‌گویند شاید علت این باشد که با ورزش جریان خون مغز هم بهتر می‌شود و بنابر این مغز بهتر می‌تواند عمل کند. شما هم بهتر است تا دیر نشده ورزش منظم را شروع کنید.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha