یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 46478
سلامت نیوز: اگر شما هم از خوردن روزانه قرص ضدبارداری خسته شده‌اید و دنبال راهی هستید که دست کم چند ماه خیالتان را راحت کند، می‌توانید از آمپول ضد بارداری استفاده کنید. این آمپول یك روش تزریقی پیشگیری از بارداری است كه حاوی ماده موثره دپو مدروكسی پروژسترون استات بوده و سه ماه از بارداری پیشگیری می‌کند.

این آمپول علاوه بر جلوگیری از تخمک گذاری، با تاثیر بر بافت داخل رحم رسیدن اسپرم به رحم را با افزایش غلظت ترشحات دهانه رحم دشوار می‌کند. این روش ساده و در هر سنی قابل استفاده است و برای کسانی که خوردن قرص را مرتب فراموش می‌کنند، یا قرصهایی مانند کاربامازپین و فنی تویین مصرف می‌کنند، مناسب است.

در ضمن لازم نیست قبل از اعمال بزرگ جراحی این روش را قطع کنید. عیب این روش این است که باروری بلافاصله باز نمی‌گردد. یادتان باشد آمپولها باید هر 3 ماه مجددابه شکل عضلانی تزریق شود( تا 2 هفته دیرتر و زودتر اشکالی پیش نمی‌آید) و در ضمن این روش تاثیری بر پیشگیری از بیماریهای مقاربتی ندارد. گاهی ممکن است کسانی که از این آمپول استفاده می‌کنند دچار اختلالات قاعدگی شوند و وزنشان بالا برود.

اگر سرطان سینه دارید و دچار ترومبو آمبولی و یا اختلالات شدید انعقادی هستید و اگر سابقه تومور کبد ناشی از هورمونهای استروییدی دارید، اگر سابقه سکته مغزی، فشار خون و دیابت کنترل نشده دارید این روش را فراموش کنید.

منبع: روزنامه ااطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha