سلامت نیوز: به نظر می رسد با توجه به این که طی ماه های گذشته شرکتهای لبنی و دامداران هر جولانی خواستند در این عرصه دادند و مردم جز مصاحبه مسوولان اقدامی عملی ندیده اند، آیا بهتر نیست مسئولان یکبار با خود گاوها جلسه برگزار کنند؟ چرا که ممکن است این بار حداقل دل گاوها به رحم بیاید و راه حلی عملی در این خصوص پیدا شود و مردم از زیر بار این فشار راحت شوند!

 شیر و فرآورده های مرتبط با آن که گویا روزانه با نوسان قیمت مواجه هستند، تبدیل به معضلی جدید برای دامدار، تولید کننده و در نهایت مصرف کننده شده که البته مسئولان ذیربط نیز بسیار در تلاش هستند که این چالش بزرگ را برطرف کنند، چرا که در چرخه تولید شیر توسط دامدار و گاو تا خریدار که همان کارخانه های لبنیات هستند و در نهایت مردم مصرف کننده همگی از قیمت شیر و فرآورده های ناراضی هستند چرا که مشخص نیست حتی با گرانتر شدن شیر خریداری شده از دامدار چرا همچنان سه چرخ این چرخه میلنگد و همه ناراضی هستند.

بر همین اساس اخیرا مرتضی تمدن استاندار تهران همراه با علی مژدهی پور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مسئولان بازرگانی و تعزیرات استان به طور سرزده برای بررسی دلایل گران شدن قیمت لبنیات و شیر در کشور وارد یک شرکت لبنیاتی بزرگ شدند و با حضور در شرکت پاک موضوع افزایش اخیر قیمت فرآورده های لبنی را بررسی کرده و برخی دامداران و شرکتهای متخلف را به دلیل افزایش قیمت  محصولات یک میلیارد تومان جریمه و پرونده آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

این در حالیست که شرکتهای تولید کننده اعلام کردند که قیمت شیر خام از کیلویی 650 تومان به 800 تومان افزایش یافته است و همین امر موجب افزایش قیمت فرآورده های لبنی شده است.

در این جلسه دکتر تمدن بر تعدیل قیمتها تاکید کرد و مقرر شد در هفته آینده نیز جلسه ای برای بررسی مشکلات دامداران تشکیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از عصر خبر، قیمت شیر طی ماههای گذشته چندین بار افزایش داشته است و در آخرین افزایش قیمت به عنوان شیر کم چرب دامداران از 1150 به 1400 تومان طی روزهای گذشته افزایش داشته است.

که در این میان استاندار تهران، در پاسخ به سوال و انتقاد و مشکلات اعلامی از سوی تولید کنندگان فرآورده های لبنی و گلایه اصلی آنان در خصوص مشکل اصلی تهیه شیر اعلام کرده که پس گاوها آب رفته اند؟

در این بین چند سوال مطرح است.

اول آن که اگر افزایش قیمت شیر غیرقانونی بوده است چرا آقای استاندار محترم تهران بر باز گرداندن قیمت شیر به قیمت قبلی تاکید نکرده اند و بر تعدیل قیمت بسنده کرده اند؟ از سوی دیگر هنوز مشخص نیست تعدیل قیمت یعنی چند درصد افزایش مجدد قیمت!

دوم آن که وقتی همچنان فشارها در خصوص افزایش قیمت فرآورده های لبنی بر دوش مردم است مسوولان چند بار دیگر قرار است در خصوص اقدام خودسرانه شرکت های تولیدکننده شیر کوتاه بیایند. در شرایطی که کار به جایی رسیده که این شرکت ها به خود اجازه می دهند به راحتی قیمت درج شده بر روی کالای خود را هرگونه که صلاح می دانند افزایش و تغییر دهند!

به نظر می رسد با توجه به این که طی ماه های گذشته شرکتهای لبنی و دامداران هر جولانی خواستند در این عرصه دادند و مردم جز مصاحبه مسوولان اقدامی عملی ندیده اند، آیا بهتر نیست مسئولان یکبار با خود گاوها جلسه برگزار کنند؟ چرا که ممکن است این بار حداقل دل گاوها به رحم بیاید و راه حلی عملی در این خصوص پیدا شود و مردم از زیر بار این فشار راحت شوند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha