سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته محققان؛ رژیم‌هایی که پایه اصلی آنها میوه‌ها و سبزیجات، مغز و حبوبات هستند می‌توانند از بروز سرطان‌ها پیشگیری کنند.

محققان پیشنهاد می‌کنند که بهتر است در هر فصل از میوه‌ها و سبزیجات همان فصل به صورت تازه بیشترین استفاده را کرد.با توجه به خواص میوه‌ها و سبزیجات مواردی را محققان دانشگاه تگزاس برای فصل بهار معرفی کرده‌اند که شامل توت‌فرنگی، آناناس، اسفناج و کلم بروکلی می‌شود. آنها درباره خواص توت‌فرنگی عنوان کردند یک فنجان توت‌ فرنگی 46 واحد کالری دارد، از سرطان‌های پوست، سینه، مثانه، مری وریه جلوگیری می‌کند. هنگام خرید توت‌فرنگی باید دقت کرد میوه قرمز وسفت باشد، دنباله سبز خود را حفظ کرده باشد، کپک زدگی و خرابی نداشته باشد.

آناناس: یک فنجان آناناس 82 واحد کالری دارد. مقدار چربی و سدیم این میوه پایین است و سرشار از ویتامین «سی» است. باید دقت کنید آناناسی که خریداری می‌کنید دارای لکه‌های نرم و تیره نباشد و برگ‌های آن خشک نشده باشد.

اسفناج: یک فنجان اسفناج خام 7 واحد کالری دارد. سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند بدن را از سرطان‌های دهان، حلق و حنجره محافظت کند. اسفناج‌هایی را بخرید که برگ‌‌هایی ترد و سبز داشته باشد و حشرات به آن آسیب نرسانده باشند.

کلم بروکلی: یک فنجان بروکلی خرد شده که بدون نمک پخته شده باشد 30 واحد کالری دارد. این سبزی دارای فیبر و آنتی‌اکسیدان است و احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال ر کاهش می‌دهد. این بیماری قسمت انتهایی روده و راست روده را درگیر می‌کند. بروکلی در هنگام خرید باید بی‌بو و سفت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha