یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 46514
سلامت نیوز: بچه‌ها حتی قبل از این‌كه بتوانند صحبت كنند، سردرد دارند، اما نمی‌توانند بگویند و زمانی كه به حرف می‌آیند، از سردرد شكایت می‌كنند.

نشانه‌های سردرد در كودكان چیست؟آیا پیش آمده فرزند شما از سردرد شكایت كند؟ بچه‌ها حتی قبل از این‌كه بتوانند صحبت كنند، سردرد دارند، اما نمی‌توانند بگویند و زمانی كه به حرف می‌آیند، از سردرد شكایت می‌كنند.

دكتر امیر سالاری، فوق‌تخصص مغز و اعصاب كودكان و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه‌الله الاعظم در مورد میگرن کودکان می گوید: شایع‌ترین سردرد در كودكان میگرن است. بعضی پدر و مادرها به آن اهمیت نمی‌دهند و بعضی دیگر سردرد را به مشكلات چشمی بچه‌ها مربوط می‌دانند، اما به طور معمول مشكلات چشمی همراه با سردرد نیست.

اگر كودكی، نیمه شب با سردرد بیدار شود، باید آن را یك مشكل مهم تلقی و بسرعت به پزشك مراجعه كرد. اما اگر گاه و بیگاه از سردرد شكایت می‌كند، می‌توان با داروی مسكن، آن را كنترل كرد.

یكی دیگر از شایع‌ترین سردردها؛ سردردهای اضطرابی و هیجانی است. كودكانی كه مبتلا به این نوع سردردها هستند، باید محیط زندگی آرامی داشته باشند.

اگر كودكی در مدرسه مشكل درسی دارد، اعتماد به نفس ندارد، تحت فشار است و به این دلایل یك بار در هفته دچار سردرد می‌شود، می‌توان با مصرف مسكن، مشكل آن را رفع كرد، اما اگر كودكی بیش از یك بار در هفته سردرد می‌گیرد، باید به پزشك مراجعه كند، زیرا منشا سردرد باید در وی بررسی شود.

اگر احتمال وجود مشكلات مغزی در كودك رد شود، می‌توان با بهره‌گیری از درمان‌های ساده، زندگی راحت و شادی را برای كودكان فراهم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha