یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 46526

استفاده زیاد از محصولات آرایشی باعث می شود به مرور زمان منافذ پوست بسته شده و خطر افزایش جوش ها و حساسیت های پوستی افزایش پیدا کند. در زنان پیدایش ضایعات آکنه ای در اثر مصرف بی رویه لوازم آرایشی بسیار شایع است.

نکات مهم در استفاده از مواد آرایشی
سلامت نیوز : استفاده زیاد از محصولات آرایشی باعث می شود به مرور زمان منافذ پوست بسته شده و خطر افزایش جوش ها و حساسیت های پوستی افزایش پیدا کند. در زنان پیدایش ضایعات آکنه ای در اثر مصرف بی رویه لوازم آرایشی بسیار شایع است.

اکثر ترکیبات آرایشی چرب است و با بستن منافذ طبیعی پوست، جوش های ریزی روی پوست ظاهر می شود و ممکن است به ایجاد التهاب بینجامد. این مسئله به ویژه در دختران جوان که پوست های چرب دارند، شایع تر است.توجه کنید که عوارضی که ذکر شد می تواند حتی با مصرف لوازم آرایشی استاندارد هم بروز پیدا کند و تمامی این عوارض به صورت شدیدتر در مورد محصولات غیرمجاز هم دیده می شود. محصولات غیرمجاز علاوه بر این عوارض می تواند آلودگی های میکروبی و قارچی را برای مصرف کننده در پی داشته باشد به ویژه اگر به صورت مشترک استفاده شود.

برخی ترکیبات آرایشی آکنه زاست و به تشدید آکنه پوست در سنین جوانی کمک می کند. محصولات آرایشی در صورت استفاده باید در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده شود و به سرعت از سطح پوست پاک شود. همچنین بهتر است پوست قبل از خواب تمیز شود زیرا تماس طولانی پوست با محصولات آرایشی می تواند به واکنش های حساسیتی منجر شود.اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک‌کردن آرایش صورت‌تان به رختخواب می‌روید، بدانید در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازند.

در صورتی که اصلا آرایش نمی‌کنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت‌تان را با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست‌ شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگیری می‌کند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌کند.

* کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک‌کننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. می‌توانید نمونه این محصولات را روی پوست بازوی‌تان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک‌کننده‌های ملایم برای شما مناسب‌ترند.

:از مواد آرایشی مختلف استفاده نکنید و سعی کنید برای استفاده از انواع کرم ها، با پزشک متخصص مشورت کنید.

::تحت تاثیر تبلیغات مواد آرایشی قرار نگیرید. بسیاری از این تبلیغات دروغین هستند و ممکن است روی پوست شما تاثیر مخرب بگذارند.

::لوازم آرایش خود را تمیز نگه دارید و پس از هر بار مصرف، برس آن ها را بشویید.

::از لوازم آرایشی دیگران به هیچ وجه استفاده نکنید.

::از دستفروش ها که مواد آرایشی و عطرهای تقلبی و تاریخ گذشته می فروشند، خرید نکنید.

-استفاده از ریمل ها به ویژه با افزایش خطر عفونت جدی چشمی همراه است. استفاده از ریمل مشترک توصیه نمی شود. هر ریمل که باز می شود حداکثر تا 3 ماه قابل مصرف است.

  منبع : وبسایت دکتر رضا رباطی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha