باید به تغذیه دختران بیشتر توجه داشت زیرا دختران با ورود به سن بلوغ و شروع دوران قاعدگی نیاز بیشتری به مواد مغذی ،پروتئینی دارند .

لزوم توجه بیشتر به تغذیه دانش آموزان دختر
سلامت نیوز :  تغذیه  در منزل و همین طور میان وعده هایی که در مدرسه صرف می شوند هر دو در یک سو عمل می کنند و نمی توان از تغذیه میان وعده هایی که در زنگ های تفریح استفاده می شود ،چشم پوشی کرد زیرا این تغذیه نیز بسیار اهمیت دارد .
به گزارش سلامت نیوز البته باید به تغذیه دختران بیشتر توجه داشت زیرا دختران با ورود به سن بلوغ و شروع دوران قاعدگی نیاز بیشتری به مواد مغذی ،پروتئینی دارند .
تغذیه بسته به نوع فعالیت کودکان و دانش آموزان متفاوت است . بنابراین هرچه میزان فعالیت بدنی دانش‌آموز بیشتر باشد طبعا به انرژی بیشتری نیاز دارد که این انرژی توسط کربوهیدرات‌ها که عمدتا در نان و غلات وجود دارند تامین خواهد شد البته چربی‌ها نیز منابع تامین‌کننده انرژی هستند . بهتر است برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان سنین مدرسه گروه نان و غلاتی مثل برنج، ماکارونی... را در برنامه غذایی آنان بگنجانیم .

به دلیل چاقی بیش از حد دانش آموزان در اروپا و افزایش بیماری ها ،در نوامبر سال 2008، برنامه ابتکاری برای ارائه میوه و سبزی رایگان در مدارس به تصویب رسید . هدف این برنامه این است که میان‌غذاهای سالم برای مقابله با مشکل فراینده اضافه‌وزن کودکان در اروپا تولید شود. در حال حاضر تخمین زده می‌شود بیش از ۲۲ میلیون کودک در ۲۷ کشور اروپایی دچار اضافه‌وزن و پنج میلیون نفر دچار چاقی باشند . 

تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان اروپایی در ساعات تفریح تمایل  به خوردن شکلات ، ساندویچ های سرد و گرم دارند .
در سالهای اولیه مدرسه ، دانش آموزان تغذیه هایی را که خانواده ها به آنها می دهند را با خود می برند اما در سال های بعد و با رشد دانش آموزان و ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی آنها دیگر تمایلی به حمل خوراکی به مدرسه ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha