رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که کاهش جذب نیروی متخصص در مناطق محروم برای طرح پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های مسئولان به‌شمار می‌آید٬ گفت: به‌طور حتم این برنامه در اجرا با نارسایی‌های بسیاری دچار خواهد شد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر این که کاهش جذب نیروی متخصص در مناطق محروم برای طرح پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های مسئولان به‌شمار می‌آید٬ گفت: به‌طور حتم این برنامه در اجرا با نارسایی‌های بسیاری دچار خواهد شد.

 حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح پزشک خانواده در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و استانداری‌های کشور از سوی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ افزود: به‌طور حتم این برنامه در اجرا با نارسایی‌های بسیاری دچار خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که مسئولان باید به‌تدریج مشکلات و نواقص طرح پزشک خانواده را برطرف کنند٬ گفت: این طرح هم‌اکنون با مشکلات زیادی مانند نبود اعتبارات لازم و کمبود منابع انسانی و متخصص روبه‌رو است.

وی با تأکید بر این که کاهش جذب نیروی متخصص در مناطق محروم برای طرح پزشک خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های مسئولان به‌شمار می‌آید٬ یاد‌آور شد: وزارت بهداشت و درمان باید با برنامه‌ریزی دقیق برای استخدام پزشکان در این‌گونه مناطق جاذبه ایجاد کند.

شهریاری درباره اولویت‌های استان‌ها در اجرای طرح پزشک خانواده٬ یاد‌آور شد: هیچ تفاوتی بین استان‌ها برای اجرای این برنامه در شهرها وجود ندارد و با توجه به استعداد و آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی این برنامه در شهرها اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم٬ با بیان این که در طرح پزشک خانواده٬ نیروی متخصص از حمایت بیشتری برخوردار می‌شود٬ افزود: هم اکنون بر اساس نسخه ۰۲ دریافت‌های گروه پزشکی شرکت کننده در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، افزایش مناسبی خواهد داشت.

چندی پیش مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم رونمایی از دستورالعمل جدید برنامه پزشک خانواده٬ گفت: در برنامه پزشک خانواده بیمار سرگردان نخواهد شد همچنین خدمات بستری که با برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع همراه باشد از فرانشیز پنج درصدی برخوردار خواهد بود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha