دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 46615
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عاقلانه نیست كه همیشه حساسیت‌های فصلی را به گردن تغییرات آب و هوایی بیندازیم چون اغلب، خوردن برخی از مواد غذایی موجب بروز این حساسیت‌ها می‌شود.

  در این مقاله فهرستی از غذاهایی كه باید برای پیشگیری از آلرژی در مصرف آنها احتیاط كنید، ارائه شده است. این مواد غذایی عبارتند از:

- منابع گیاهی:

در منابع گیاهی بادام زمینی تقریبا در 0،4 تا 0،6 درصد از جمعیت مردم حساسیت ایجاد می‌كند. علائم حساسیت به بادام زمینی شامل فشار و ناراحتی‌های شكمی، التهابات پوستی و حملات آسمی هستند.

دانه سویا نیز به دلیل دارا بودن فیتواستروژن و مقادیر زیادی فیبر موجب بروز مشكلات معده‌ای و روده‌ای مثل اسهال، التهاب معده و دردهای شكمی می‌شود.

همچنین سبزیجات دیگری كه در بروز علائم و واكنش‌های آلرژیك نقش دارند شامل هویج، اسفناج، كلم، پیاز، سیر، تخمه آفتابگردان، سیب زمینی شیرین و تخمه كدو هستند.

در میوه‌ها نیز توت فرنگی، موز، پرتقال و انگور مهمترین آلرژی‌زاها هستند. پس از آن مركبات مثل لیمو نیز در برخی افراد عامل ایجاد آلرژی هستند.

آرد گندم هم به دلیل دارا بودن گلوتن یك ماده آلرژی زا است كه در برخی افراد موجب بروز علائم سلیاك می‌شود. بیماری سلیاك، حالتی است كه در آن جداره داخلی روده كوچك آسیب می‌بیند و در نتیجه مانع از جذب ریز مغذی‌های ضروری می‌شود. گلوتن درعین حال در جو، چاودار و بلغور نیز موجود است.

- منابع حیوانی:

شیرگاو به دلیل دارا بودن كاسئین و بتالاكتوگلوبین یك ماده آلرژی زای مهم است به همین خاطر مصرف آن موجب بروز دردهای شكمی، معده‌ای و حتی حالت تهوع می‌شود.

تخم مرغ نیز بسیار آلرژی زا است و مهمترین تاثیر آن بروز حساسیت‌های پوستی است.

به علاوه مرغ و ماهی نیز در برخی افراد موجب بروز واكنش‌های آلرژیك شامل عفونت خارشی پوستی، اختلالات روده‌ای و معده‌ای و یا حتی آسم می‌شوند.

در این مقاله هم چنین تاكید شده است كه انواع نوشیدنی‌های الكلی از دیگر عوامل بروز حساسیت و واكنش‌های آلرژیك هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha