سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر غضنفری دبیر علمی یازدهمین کنگره ایمونولوژی و آلرژی در نشست مطبوعاتی امروز افزود: یازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی از 7 تا 10 اردیبهشت در سالن میلاد برگزار می شود. در این کنگره 50 نشست تخصصی حول محور های علوم پایه و علوم بالینی برنامه ریزی شده و با توجه به اینکه ایمونولوژی با تمام علوم پزشکی در ارتباط است با محوریت ایمونولوژی از تحقیقات تا کاربردی شدن آغاز به کار می کند.
وی گفت: 1300 خلاصه مقاله به دبیر خانه ارسال شده که 1000 مقاله به صورت های پوستر و سخنرانی انتخاب شده است.غضنفری تصریح کرد: 40 محور تخصصی در ارتباط با بیماری های خود ایمنی مصدومین شیمیایی، بیماری های آلرژی و تاثیر آلودگی های محیط زیست برسیستم ایمنی بحث و تبادل نظر می شود و در حاشیه این همایش جشنواره نقص ایمنی برنامه ریزی شده است طی یک تحقیقی که انجمن ایمونولوژی انجام داد ایمونولوژی ایران در منطقه اول یا دوم شده و به آن چیزی که در برنامه 20 ساله است رسیدیم.

*** ایمونولوژی فاصله تحقیقات تا تولید را کوتاه کرده است
دکتر صالحی دبیر اجرایی کنگره در ادامه افزود: به دلیل جایگاهی که در علم ایمونولوژی بدست آوردیم سال گذشته سه نفر از بهترین ایمونولوژیست ها جایزه نوبل را دریافت کردند و ایمونولوژی یکی از رشته های پزشکی است که فاصله تحقیق تا تولید را کوتاه می کند و با بها دادن به ایمونولوژی و بردن آن به سمت فرآورده های ایمونولوژی تولید ثروت انجام می شود و یکی از محور های اساسی کنگره هم همین طور است.
وی گفت: آلرژی یک بخش مهمی از المونولوژی است و دیده شده که با صنعتی شدن جوامع در کشور های پیشرفته شیوع آلرژی هم بیشتر می شود.

*** آلرژی غذایی در کودکان شایع تر است
دکتر مصداقی معاون دبیر اجرایی کنگره در ادامه افزود: آلرژی غذایی شامل آلرژی به شیر گاو، تخم مرغ و گندم در کودکان شایع تر است و در بزرگسالان نیز آلرژی هوایی شایع تر است البته آلودگی های محیطی شامل گروه درختان و حیوانات تنها محرک هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha