سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

ویژگی‌ها و خصوصیات روانی مثبت نظیر خوش بینی، رضایت از زندگی و شادی خطر بروز حملات قلبی، سكته‌های مغزی و سایر مشكلات و بیماریهای عروق كرونری را به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهند.

با مثبت اندیشی از قلب خود حفاظت كنید
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این بررسی كارشناسان و پزشكان دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در امریكا اولین و بزرگترین بازبینی نظام مند است كه تا این تاریخ روی این موضوع صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، دكتر "جولیا بوهم" از متخصصان «دپارتمان جامعه، رشد انسان و سلامت» در این دانشكده كه نویسنده اصلی این مطالعه نیز بوده است،‌ تشریح كرد:‌ فقدان تفكر منفی لزوما به معنی وجود تفكر مثبت نیست. ما در بررسی‌های خود نتیجه گرفتیم كه صرف نظر از فاكتورهایی چون سن فرد، موقعیت اجتماعی – اقتصادی، شرایط سیگار كشیدن و یا وزن بدن، توانایی‌های چون خوشبینی، رضایتمندی از زندگی و شادی با كاهش احتمال بروز بیماریها و مشكلات قلبی و عروقی ارتباط دارد به این ترتیب كه هرچه این احساسات مثبت بیشتر شوند، ‌فرصت بروز این بیماری‌ها كاهش می‌‌یابد.

وی اضافه كرد: برای مثال در افراد خوش بین و مثبت نگر احتمال بروز ابتدایی ترین علائم مشكلات قلبی و عروقی تا 50 درصد كاهش پیدا می‌كند. در این بازبینی تخصصی روی بیش از 200 مطالعه منتشر شده در دو پایگاه داده‌های علمی اصلی و بزرگ هم چنین معلوم شد كه این احساسات مثبت فاكتورهای موثری در كاهش احتمالی پیشرفت بیماری ها هستند.این متخصصان دریافتند: افرادی كه احساسات مثبت بیشتری دارند در عین حال بیشتر به رفتارهای سالم مثل ورزش كردن، داشتن یك رژیم غذایی متعادل و خواب كافی گرایش دارند. به علاوه هرچه حس مثبت اندیشی و خوش بینی در فرد بیشتر باشد، عملكردهای بیولوژیكی نیز نظیر پایین آمدن فشار خون، افزایش چربی‌های مفید و برخورداری از وزن طبیعی بدن، بهبود پیدا می‌كنند.با توجه به این یافته می‌توان نتیجه گرفت كه خوش بینی و مثبت اندیشی فاكتوری موثر برای پیشگیری از بیماریهاست. این مطالعه اخیرا در نشریه انلاین «بولتن روانشناسی» ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha