سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 46715
سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکترحسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پنجمین کنگره بین المللی و دهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی که ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار شد با بیان اینکه نسبت ارتقای کیفیت  در پزشکی بالینی و علوم پایه تعهد داریم، گفت: امروزه با تاسیس پنج هزار آزمایشگاه که خدمات خود را به مردم ارائه می دهند بسیار با گذشته متفاوت شده ایم و این دهه، دهه رشد علوم آزمایشگاهی بوده است بنابراین باید با تشخیص دقیق در درمان موثر باشیم.
وی افزود: پیشرفت های حاصل شده در علوم آزمایشگاهی به کمک اقتصاد درمان هم آمده و فقط هزینه بر نبوده است.
وی تصریح كرد: این ارتقای کیفیت باید به صورت یک شاخص باشد که آن شاخص چیزی جز اعتبار بخشی در دو بخش دولتی و خصوصی نیست.**** نیازمند تحول اساسی در کیفیت آزمایشگاه ها هستیم
در ادامه دکتر ابوالقاسمی با بیان اینکه باید رضایت مندی بیماران به همراه اخلاق حرفه ای همواره در نظر داشته باشیم، گفت: اگر گوشه ای از این تحولات حتی در یک آزمایشگاه رعایت نشود عارضه آن به همه زحمت کشان این عرصه برمی گردد.
وی با اشاره به این که لوح کیفیت گرفتن کار ساده ای نیست، اضافه کرد: مسئولین آزمایشگاه ها باید دانش و مهارت خود را ابداع کرده و به دنبال ارتقای کیفیت باشند زیرا افزایش دانش در سطوح مختلف دانشگاهی از الزامات است.
وی تصریح کرد: تعرفه های آزمایشگاه ها در حد پایینی نگه داشته شده به طوری که بخش دولتی نمی تواند خود را اداره کند و اعتبار بخشی می تواند به ارتقای کیفیت خدمات کمک شایانی کند.
وی درپایان خاطر نشان كرد: با توجه به اینکه در سال تولید ملی قرار داریم و در بحث تجهیزات آزمایشگاهی در حد بسیار زیادی وابسته به کشور های دیگر هستیم باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم و چه خوب است که این حمایت زمینه تولیدات تجهیزات آزمایشگاهی داخلی باشد .
ابوالقاسمی اظهار امیدواری کرد: حمایت از بخش های سلامت به نوعی اتفاق افتاد و دو هزار میلیارد هزار تومان به دانشگاه های علوم پزشکی تعلق گرفت که امیدواریم کسری اعتبارت بحث کسری اعتبارات و بالا رفتن قیمت کیت های تجهیزات آزمایشگاهی به گونه ای جبران شود که روی کیفیت خدمات تاثیر نگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha