به گفته دبیر علمی سمینار سراسری مدیریت درد، در سراسر جهان درد مزمن شایعترین علت رنج و ناتوانی به شمار می‌رود كه تاثیرات سوء جدی بر كیفیت زندگی افراد دارد.

دكتر "علی بیداری" عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران در همایش مدیریت درد گفت آمارها نشان می‌دهد مشكلات وابسته به درد تا ‪ ۸۰‬درصد علل مراجعه به پزشكان را تشكیل می‌دهد.

وی گفت تاثیرات درد كه بصورت‌های درد حاد و درد مزمن می‌تواند باشد بر جوامع انسانی چشمگیر و قابل ملاحظه است.

دكتر بیداری افزود پیشرفت روز افزون علم پزشكی علاوه بر بالا بردن كیفیت خدمات پزشكی و بهداشتی در جامعه موجب شده بیمارانی كه در طول قرنها در مقابل دردها و بیماریها چاره‌ای جز تحمل نداشتند هم اكنون انتظارات بیشتری برای درمان سریع و قطعی دردهای گوناگون داشته باشند.

وی ادامه داد با این حال در دوره آموزش‌های كلاسیك در رشته پزشكی و رشته‌های وابسته در كشور به موضوع ارزیابی و درمان درد معمولا آن گونه كه شایسته باشد پرداخته نمی‌شود.

دكتر بیداری گفت با وجود افزایش گزینه‌های درمانی برای تسكین درد و نیز ایجاد شاخه‌های جدید طب كه ناشی از پیشرفت طبیعی بشر در علوم پزشكی است مدیریت دردها به ویژه دردهای مزمن و انجام كارهای تیمی و گروهی این زمینه به طور متناسب ارتقاء نیافته است.

وی در خصوص برگزاری همایش مدیریت درد گفت گروه پژوهشی درد وابسته به جهاد دانشگاهی با همكاری انجمن بررسی و مطالعه درد ایران در راستای ارتقای دانش پزشكان و متخصصین رشته‌های وابسته در برخورد با بیماران مبتلا به درد نسبت به برگزاری سمینار دو روزه "مدیریت درد" اقدام نموده است.

وی گفت در این سمینار سعی شده تا ضمن پوشش مناسب بر موضوعات و روش های متنوع كنترل و درمان درد، بیشتر بر موضوع "اصول مدیریت درد" در بیماران توجه شود.

به گفته دكتر بیداری این سمینار با برگزاری پانل‌های بحث و گفت و گو و ارایه سخنرانی‌های مختلف در خصوص موضوعات مرتبط با درد زمینه را برای طرح نگرش‌ها و عقاید مختلف در كنترل درد بیماران فراهم می‌كند.

در این سمینار، آخرین یافته‌های پزشكی درمورد درد، اصول منطقی استفاده از داروهای ضد درد، جایگاه درمان‌های فیزیكی و غیردارویی درد، چالش‌های موجود درخصوص طب مكمل در درمان درد و مباحث پایه و اصولی در حوزه‌های مختلف مدیریت درد، داروها و روش‌های شایع و مرسوم كاهش درد ارایه می‌شود.

اولین سمینار سراسری مدیریت درد امروز (چهارشنبه) گشایش یافت و تا ‪۳۱‬ خرداد ماه سال جاری در مجتمع آموزشی درمانی حضرت رسول اكرم (ص) به كار خود ادامه می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha