سلامت نیوز :ریاض با اشاره به آغاز معاینات پزشکی کارکنان و خدمه کاروان‌های تمتع 91، از صدور کارت انجام معاینات برای این افراد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سید علی ریاض رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آغاز معاینات پزشکی کارکنان و خدمه کاروان‌های تمتع 91 خبر داد.

ریاض با بیان این که پس از انجام این معاینات کارتی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: با توجه به تماس مستمر و مستقیم این افراد با مواد غذایی، رعایت نکات بهداشتی از جانب ایشان باید با نهایت دقت انجام شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و عربستان در مجلس هفتم تصریح کرد: با توجه به این که صدور این کارت‌ها بر اساس ماده 2 آیین نامه 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت تنها از طریق مراکز بهداشتی- درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت در سراسر کشور صورت میگیرد، ضروری است صدور کارت با شماره و تاریخ دفاتر این مراکز و ممهور به مهر آن‌ها باشد.

ریاض در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه انجام این معاینات متذکر شد: هزینه انجام آزمایش و صدور کارت طبق تعرفه‌های دولتی دریافت می شود.

نماینده رییس جمهور در شورای عالی هلال احمر یادآور شد: طی نامه‌ای به رییس سازمان حج و زیارت، در خواست شده است ابلاغ لازم به تمامی مدیران کاروان‌ها، خدمه و عوامل کاروان‌های تمتع جهت دریافت کارت‌های مذکور انجام شود.

به گفته وی، افراد برای انجام معاینات باید به مراکز مجاز مراجعه کنند تا کارت برای آن‌ها صادر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha